حمله به سلمان رشدی شکستی بزرگ برای غرب بوده است/ آمریکا در برابر اراده ملت ایران محکوم به شکست است

حجت الاسلام میهن پرست با بیان اینکه آمریکا در برابر اراده ملت ایران محکوم به شکست است، گفت: حمله به سلمان رشدی شکستی بزرگ برای غرب بوده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، امام جمعه چوار، ظهر امروز(۲۸ مرداد) در خطبه های نماز جمعه این هفته در مسجد مقدس صاحب الزمان(عج) این شهر با اشاره به خطبه هشتاد و هفتم کتاب شریف نهج الیلاغه، اظهار کرد: حضرت امام علی(ع) در این خطبه می فرماید که ای مردم! این حقیقت را از خاتم پیامبران(ص) بگیرید که فرمود: «کسانی که از ما می میرند، در حقیقت نمرده اند و آن کس که از ما جسدش کهنه شده، در واقع کهنه نشده.» پس آنچه را نمی دانید، نگوئید، چرا که بسیاری از حقایق در اموری است که انکار می کنید و کسی را که دلیلی بر ضد او ندارید، معذور دارید، و آن کس منم - آیا من به ثقل اکبر(قرآن مجید) در میان شما عمل نکردم و آیا در میان شما، ثقل اصغر(عترت پیامبر ) را باقی نگذاردم و پاسداری ننمودم). پرچم ایمان را در میان شما نصب کردم و پایه های آن را محکم نمودم و شما را به حدود حلال و حرام آگاه ساختم و جامه عافیت را به عدل خود، بر شما پوشاندم؛ و بساط کارهای نیک را با سخن و عمل خود، در میان شما گستردم و فضایل اخلاقی را از سوی خود، به شما نشان دادم. بنابراین، وهم و گمان خود را در آنجا که چشم، ژرفای آن را نمی بیند و فکر، توانایی جولان در آن را ندارد، به کار نبرید.

 

حجت الاسلام« شهاب الدین میهن پرست» تصریح کرد: سلمان رشدی بعد از انتشار رمان موهن آیات شیطانی در سال ۱۳۶۷ خشم مسلمانان را برانگیخته بود و به‌همین دلیل به یک زندگی مخفی با شرایط سخت امنیتی روی‌آورده بود، حضرت امام‌خمینی(ره) بعد از انتشار این کتاب، فتوای ارتداد وی را صادر نمودند، گفته می‌شود که در نخستین ماه‌های پس‌از انتشار آیات شیطانی و بالا گرفتن اعتراضات مسلمانان به محتوای ضد دینی آن، سلمان‌رشدی درطول یک ماه بیش‌از پانزده بار محل سکونت خود را تغییر داده‌است.

 

وی افزود: دولت انگلستان که زمینه انتشار کتاب آیات شیطانی را فراهم کرده بود با صرف هزینه‌های فراوان مسئولیت حفاظت از جان او را برعهده گرفته بود، سلمان‌رشدی قبل  از این حمله، در امریکا زندگی می‌کرد و از مدت‌ها پیش تحت حمایت قرار داشت، حمله اخیر را با هر نگاهی تحلیل کنیم یک شکست برای جبهه استکبار است.

 

امام جمعه شهر چوار بیان کرد: اگر اقدام هادی مطر را عملیات شجاعانه یک جوان مسلمان و مجاهد بدانیم که ده سال پس‌از حکم امام راحل، در آمریکا به‌دنیاآمده است، این نگرانی مهم برای غربی‌ها پیش می‌آید که چگونه است یک جوان مسلمان لبنانی الاصل که متولد آمریکا است سه دهه پس‌از حکم امام‌خمینی(ره) برای بر زمین نماندن حکم ایشان، تن به خطر می‌دهد و  سلمان‌رشدی ملعون را مورد حمله قرار می‌دهد.

 

حجت الاسلام میهن پرست بیان کرد: اگر هم با با نگاه بدبینانه نگاه کنیم و حادثه فوق را طراحی غربی‌ها برای راحت شدن از دل‌مشغولی و هزینه سنگین حفاظت از سلمان‌رشدی مفلوک بدانیم، بازهم شکست غربی‌ها است که به وابستگان بیچاره آن‌ها نشان می‌داد که چیزی که برای غرب مهم نیست جان انسان‌ها حتی وفادارترین آن‌ها است و این سرانجام خوش‌خدمتی به اربابان بدعهد و خبیث است که به چیزی به‌جز اهداف بلند خود نمی‌اندیشند.

 

وی گفت: حمله به رشدی نشان از این است که حرف امام راحل بر زمین نخواهد ماند و به‌سان تیری که از چله رها شده سرانجام به هدف اصابت خواهد کرد و این همان پیش‌بینی امام خامنه‌ای(مدظله العالی) عزیز است.

 

امام جمعه چوار در بخش دیگری از سخنان خود ابراز کرد: اکنون و پس‌از یک‌سال مذاکرات در دولت سیزدهم و پایداری ایرانیان نجیب و صبور که با شکست‌های راهبردی آمریکا در جهان روبرو هستیم، آمریکا و اروپا بیش‌از هر چیز به این توافق نیاز دارد و از قضا با تلاش‌های صورت‌گرفته پیش‌از هر زمان به توافق نزدیک هستیم.

 

حجت الاسلام میهن پرست افزود لکن یک مانع بزرگ وجود دارد و آن عبارت است از اراده سیاسی غرب در تمکین در برابر اراده ملت بزرگ ایران، وزیر خارجه ایران نیز دوشنبه‌شب اظهار کرد که منتظر نظر قطعی درباره سه نقطه ابهام هستیم، انعطاف شفاهی آمریکا کافی نیست و آمریکا باید کتباً تضمین بدهد.

 

وی با اشاره به ۲۵ محرم سالروز شهادت امام سجاد(ع) اظهار کرد: دوران امامت امام سجاد(ع) چند ویژگی مهم داشت اول این‌که وقتی‌که حادثه عاشورا پیدا شد در عالم اسلام، حالت رعبی میان مردم به وجود آمد، به‌خاطر این‌که احساس شد که حکومت یزید تا این حد هم حاضر و آماده‌است که حکومت خودش را تحکیم کند، یعنی تا حد کشتن حسین‌بن‌علی(ع) که فرزند پیغمبر(ص) است و در همه جهان اسلام به عظمت و اعتبار و قداست شناخته‌شده بود، همچنین برخی حوادث دیگر مانند واقعه شهادت توابین و مختار نیز بر این وحشت افزود.

 

امام جمعه چوار گفت: از طرف دیگر عامه‌ی مردم دچار یک بی‌ایمانی و ضعف و اختلال اعتقادی شدید شده بودند، کار به‌جایی رسید که حتی بعضی اعضای ایادی دستگاه خلافت نبوت را زیر سوال می‌بردند، اخلاق مردم به‌شدت خراب‌شده بود، اغلب شخصیت‌های بزرگ سر در آخور تمنیات مادی که به وسیله رجال حکومت برآورده می‌شد، داشتند.

 

وی بیان کرد: البته ارتداد در این روایت به معنی بی‌دینی نیست، بلکه یعنی از راه برگشتن، کج رفتن، به‌طرف دنیا رفتند، به‌طرف آسایش و زندگی رفته‌اند، به طرف راحت‌طلبی و عاقبت جویی رفتند، در کنار این اوضاع استبداد حکام و تحریف حقایق نیز وجود داشت، بااین‌وجود اختناق در آن دوران و نامناسب بودن وضع، اجازه نمی‌داد که امام سجاد(ع) بخواهد با آن مردم بی‌پرده و صریح و روشن حرف بزنند. نه‌فقط دستگاه‌ها نمی‌گذاشتند مردم هم نمی‌خواستند.

 

حجت الاسلام میهن پرست ابراز کرد: اصلا آن جامعه جامعه‌ای نه نالایق و ضایع‌شده ای بود که باید بازسازی می‌شد حال سوال این است که امام چگونه به این توفیق عظیم دست یافت و توانست اسلام را احیا کند، امام سجاد(ع) برای احیای اسلام و جامعه‌سازی دینی اقدامات مهمی را دنبال کردند، اساساً دوران زندگی امام سجاد(ع) با فعالیتی آرام و در جهت سازندگی افراد صالح و قوام بخشیدن به طرز فکر در ذهن پیروان و مبارزه با تعریف‌ها همراه بود.

 

امام جمعه چوار خاطرنشان کرد: تلاش اصلی امام سجاد(ع) در زمینه رشد اخلاق و معنویت مردم بود، امام سجاد(ع) به تعلیم و تغییر اخلاق در جامعه اسلامی کمر بست چرا چون طبق تحلیل آن امام بزرگوار بخش مهمی از مشکلات اساسی دنیای اسلام که به فاجعه‌ی کربلا انجامید، تأثیری از انحطاط و فساد اخلاقی مردم بود، اگر مردم از اخلاق اسلامی برخوردار بودن یزید و ابن‌زیاد و عمر سعد و دیگران نمی‌توانستند آن فاجعه را بیافرینند.

کد خبر 1206922

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha