ضرورت احترام به اصحاب پیامبر(ص) و اهل بیت(ع)

ماموستا رستمی بر ضرورت احترام به اصحاب پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) تاکید کرد و گفت: حضرت محمد(ص) فرموده است کسانی که به اهل بیت و صحابه‌اش بی‌احترامی کنند، گویی به ایشان توهین کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، ماموستا فایق رستمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر سنندج در جمع نمازگزاران مسجد جامع سنندج اظهار داشت: آزادگان سرافراز، یادگاران هشت سال دفاع مقدس هستند که در بدترین شرایط ممکن و با تحمل سخت‌ترین شکنجه‌ها از آرمان‌های والای نظام جمهوری اسلامی دفاع کرده، در مقابل دشمن سر خم نکردند و پیام ایستادگی حق مقابل باطل را به دنیا ارسال کردند.

 

 

امام جمعه سنندج اضافه کرد: تاریخ جمهوری اسلامی ایران امروز به وجود چنین آزاد مردانی به خود می بالد و ملت ایران عظمت، عزت و امنیت امروز خود را مدیون خون شهدا، ایثارگران و صبر، استقامت و از خودگذشتگی آزادگان سرافراز می‌داند.

 

 

ماموستا رستمی همچنین به سالروز بازگشت آزادگان به کشور اشاره کرد و گفت: سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی فرصت مغتنمی برای این مهم به شمار می رود که مسئولان و متولیان امر در این روز با برگزاری برنامه‌ها و مراسماتی رشادت‌های این عزیزان را برای آحاد مختلف جامعه بویژه نسل جوان و نوجوان بازگو کنند.

 

 

وی در بخش دیگری از خطبه‌ها بر ضرورت احترام به اصحاب پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) تاکید و اعلام کرد: حضرت محمد(ص) فرموده است کسانی که به اهل بیت و صحابه‌اش بی‌احترامی کنند، گویی به ایشان توهین کرده‌اند، همچنانکه آنانکه اصحاب و اهل بیت(ع) را دوست بدارند، در واقع پیامبر(ص) را دوست داشته‌اند.

 

ماموستا رستمی احترام به علمای دینی را نیز ضروری خواند و خاطرنشان کرد: پیامبر مکرم اسلام می‌فرماید در روز قیامت مقام و جایگاه عالم و عابد یکی است علما باید خود بسوزند و شعله و نور به جامعه بدهند.

 

 

وی تصریح کرد: علما وارث پیامبران هستند و تمام دغدغه انها تلاش در مسیر خدمت به جامعه و دعوت انها به بصیرت و آگاهی است.

 

 

انتقاد امام جمعه سنندج از نگهداری سگ در منزل توسط برخی خانواده‌ها 

 

امام جمعه سنندج از نگهداری سگ در منزل توسط برخی خانواده‌ها به شدت انتقاد کرد و گفت: این کار مخالف شریعت اسلام و عامل انواع میکروب و خطرناک برای سلامتی انسان است.

 

 

وی نگهداری سگ در منزل و محل زندگی را کاری ناشایست و مخالف با بهداشت و سلامت انسان دانست و اضافه کرد: مشترک بودن محل زندگی و غذا خوردن خانواده‌ها با سگ، بسیار خطرناک به ویژه برای کودکان است و امیدواریم از این کار پرهیز کنند.

 

 

امام جمعه سنندج اضافه کرد: طبق گفته پزشکان، بدن و پوزه سگ منبع انواع میکروب است و نمایش دادن سگ در خیابان‌ها و خودرو، کاری ناپسند و خلاف مکتب اسلام و فرهنگ کشورمان است، لذا خانواده‌ها و جوانان دست از این کار بردارند که اصلا افتخار نیست.

کد خبر 1206953

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha