مساجد ظرفیتی عظیم در جهت ارتقای سلامت روانی و معنوی جامعه هستند

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی، با بیان اینکه مساجد ظرفیتی عظیم در جهت ارتقای سلامت روانی و معنوی جامعه هستند، گفت: مساجد باید فعال و حضپر ائمه جمعه در مساجد تقویت شود.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری شبستان ازخرم آباد، حجت الاسلام و المسلمین 《سید احمدرضا شاهرخی》، در خطبه های نماز جمعه این هفته  با گرامیداشت ۳۱مرداد روز جهانی مسجد، اظهارداشت: از صدر اسلام مساجد مراکزی برای عبادت، آموزش و گسترش معارف اسلامی بودند. 

 

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به اینکه پس از انقلاب اسلامی به ظرفیت مساجد توجه بیشتری شده است،  افزود: مساجد همچنان از ظرفیت های والایی برخوردار هستند که بایستی مجموعه امام جماعت به عنوان محور مسجد مردم دار و اهل تعامل با مردم و کانون های فرهنگی و قرآنی از تمام ظرفیت مساجد استفاده کنند تا مساجد به جایگاه اصلی خود برگردند. 

 

وی با بیان اینکه مساجد فعال سبب می شود جامعه از سلامت روانی و معنوی برخوردار باشد، گفت: مردم باید مساجد را خانوادگی پرکنند و همراه با فرزندان خود در مساجد حاضر شوند تا مساجد به تراز شایسته برسند. 

 

امام جمعه خرم آباد با گرلمیداشت یاد و خاطره شهدا، خاطرنشذن کرد: شهادت و شهید با گذشت زمان پرنورتر می شود به ویژه اگر در مرزهای دورتر فداکاری کردند، همانند شهید قاسم سلیمانی و دیگر شهدای مدافع حرم که اگر فداکاری آنها نبود امروز برخی کشورها در اختیار سلطه گران بود. 


وی بیان کرذ: امنیت امروز کشور ما در سایه فداکاری شهدا حاصل شده است. 

 

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی در ادامه با اشاره به اینکه در سفر ریاست جمهوری به لرستان مواردی تصویب شد که برخی به کندی و با تاخیر پیش می رود، خاطرنشان کرد: برخی مصوبات مانند اتصال راه آهن سراسری دورود به خرم آباد تردید شده است درحالیکه کلام ریاست جمهوری ضبط شده است و ایشان گفتند که صدای بوق قطار باید در خرم آباد سال ها پیش شنیده می شد.   

 

وی عنوان کرد: برخی مرکزنشینان تردید کرده اند که با پیگیری های استان این طرح جزو مصوبات سفر قرار گرفت اما مرکز نشینانی که چنین دیگاهی به توسعه لرستان دارند باید گفت سفرهای دوم رییس جمهور آغاز خواهد شد و مردم استان در سفر دوم رییس جمهور به لرستان نگاه تاخیری شما را به اطلاع آنان خواهند رساند و شما چه جوابی به مردم خواهید داد. 

 

ارتقا فرهنگی و اقتصادی لرستان مورد توجه قرار گیرد 

 

نماینده ولی فقیه در لرستان بر ضرورت ارتقا فرهنگی و اقتصادی لرستان تاکید کرد و گفت: این مهم باید مورد توجه همه مسوولان استانی قرار گیرد و تا رسیدن به چنین نتیجه ای با هم متحد هستند و کسانیکه مکتوب و شفاهی به این مردم تعهداتی داده اند باید به تعهدات خود عمل کنند.

کد خبر 1206972

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha