اجرای طرح هادی روستایی در عادل آباد زاهدان

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: طرح هادی روستایی عادل آباد زاهدان توسط امور اجرایی ماشین آلات عمرانی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان انجام شد.

«مصطفی بیک مداح» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهار داشت: در راستای طرح هادی روستایی عملیات اجرای 5000 متر مربع اسفالت معابر روستای عادل اباد از توابع  شهرستان زاهدان توسط امور اجرایی ماشین آلات عمرانی  بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان انجام شد.

 

 مدیرکل  بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان  ادامه داد: همچنین در راستای طرح هادی رگلاژ آسفالت  معابر روستای شیرآباد از توابع بخش گوهرکوه شهرستان تفتان به مساحت  ۴۵۰۰مترمربع  از محل قیر رایگان  توسط  امور اجرایی ماشین الات  عمرانی بنیاد مسکن استان به زودی آغاز میشود.

 

بیک  مداح گفت: در دستور کار ما روستاهای بالای ۲۰ خانوار است ابتدا برای آنها طرح هادی تهیه کنیم. طرح هادی، نقشه راه ما است که باید آن را در اختیار دستگاههای اجرایی خدمات رسان قرار دهیم تا بر اساس این نقشه ی معابر، شبکه برق و آب را پیاده کرده و پروانه ساختمانی از سوی دهیار صادر شود در واقع تهیه طرح هادی و نقشه روستا از اهمیت زیادی برخوردار است حتی برای سند اراضی هم باید نقشه طرح هادی به تصویب برسد.

 

وی عنوان کرد: شاخص تهیه طرح هادی استان، ۹۵ درصد است یعنی به شاخص ۹۷ درصدی کشور نزدیک بوده و اختلاف چندانی با آن ندارد و امیدواریم تا پایان سال جاری تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار دارای طرح هادی شوند.

 

مدیرکل بنیاد مسکن استان افزود: الان بازنگری روستاها یعنی افق شان ۱۰ ساله است و هر ۱۰ سال این ها باید مجدد بروزرسانی و بازنگری شود و این بازنگری در دستور کار ما قرار گرفته و باید سالیانه اعتباری را برای نقشه برداری مجدد گذاشته و توسط یک مشاور آنها را بروزرسانی کنیم، اراضی برای توسعه آتی روستا و کاربری های مختلف پیش بینی شود تا براساس نقشه جدید کار را پیش ببریم.

کد خبر 1206998

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha