مساجد نیازمند حمایت های قانونی و دولتی هستند

حجت الاسلام کرامتی با تاکید بر اینکه یک مسجد قوی،با امام جماعت فعال توانایی کاهش هنجارها و مشکلات یک محله را دارد، از کم توجهی مجلس شورای اسلامی و حمایت ضعیف دولت از مسجد به عنوان شبکه عظیم اجتماعی فرهنگی انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گلپایگان،  حجت الاسلام محمد تقی کرامتی در خطبه های نماز جمعه این هفته گلپایگان با یادآوری اینکه آمریکا از دهه ۱۳۲۰ در همه امور ایران دخالت می کرد، گفت: اسناد منتشر شده سازمان سیا در حدود ۵۰ سال پس از کودتای سال ۱۳۳۲، دخالت آمریکا را نشان می دهد، هرچند کودتا علیه مصدق به دلیل گوش ندادن به توصیه های آیت الله کاشانی، موفق شد ولی این دولت مردمی و مورد احترام مردم بود.
امام جمعه گلپايگان با تاکید بر اینکه آمریکا بیش از ۵۰ سال علیه ملت ایران موضع دشمنی دارد، بیان کرد: مردم همواره هوشیار باشند و از این حوادث بزرگ تلخ درس بیاموزند و سیاستمدارانی که بازی غرب را خوردند و بحث رابطه با آمریکا و تسلیم شدن در برابر کدخدارا  می کنند و حافظه تاریخی ندارن پاسخی برای این مداخلات  ندارند.
وی با تبیین اینکه سلمان رشدی با حمایت های سياسی،مالی، امنیتی و رسانه ای  یک جریان اسلام ستیز در دوره معاصر آغاز کرد، افزود: حکم ارتداد سلمان رشدی یک پاتک سنگین به جریان کفر و مدافعان آن بود و ناشر آن ۱۷ کشته داد و شهدایی در راه اجرای حکم داده شد. حجت الاسلام کرامتی با بیان این نکته که  اجرای حکم امام خمینی(ره)پس از ۳۴ سال،  سبب شدعوامل مسئول در ترور شهید سلیمانی خواستار حفاظت بیشتر شوند، تاکید کرد: اجرای حکم سلمان  رشدی ، به همه خائنان به ملت و نظام اسلامی نیز هشدار داد که در پناه کشورهای غربی دلیلی بر امنیت داشتن آنها نیست.
امام جمعه گلپايگان با یاد آوری اینکه مساجد، کانون حل مشکلات اخلاقی، اقتصادی و محل عبودیت و بندگی است،  بیان کرد: خلا های قانونی بسیاری در حمایت از مساجد وجود دارد، مجلس ورود مناسبی نداشته است و حمایت دولت از مساجد ضعیف بوده است.
وی با تاکید بر اینکه هیات امنای قوی، امام جماعت فعال  و یک مسجد نیرومند می تواند هنجارهای محله ای را کاهش دهد، گفت: حضور پر شور در مساجد می تواند نماز جمعه را نیز رونق دهد، زیرا نمازگزار نماز جمعه ، اهل نماز جماعت در مسجد نیز هست./

کد خبر 1207003

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha