لایحه جامع رسانه و اقتصاد فرهنگ، برنامه‌های دولت و مجلس برای حمایت از اهالی رسانه/ از سال ۱۴۰۲ مشکلات خبرنگاران کمتر می‌شود

منتظری گفت: لایحه جامع رسانه و خبرنگاری در حال بررسی است و مجلس برای نخستین بار به موضوع اقتصاد فرهنگ و صنایع خلاق فرهنگی‌ پرداخته است؛ این ها می تواند بشارت دهنده آینده خوبی برای خبرنگاران باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «غلامرضا منتظری» شامگاه امروز در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار که باحضور وزیر  فرهنگ و ارشاد اسلامی در گنبدکاووس برگزار شد، اظهارکرد: خبرنگاران فرهنگ ساز، رشد دهنده و اعتلابخش دانایی در جامعه هستند و می توانند مردم را برای گام نهادن بر پله های دانایی کمک کنند. 

 

عضو کمیسیون فرهنگی و نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: خبرنگاران علم و دانش را اعتلا می دهند، بینش ها را عمق می بخشند و امکان ارتباط دولت و ملت را تسهیل می کنند. در حوادث غم انگیز خبرنگاران در زمره کسانی هستند که اشک غم و اندوه بر سیمای آنان می‌غلتد و در شادی‌های مردم، بیش از دیگران خوشحال می‌شوند. آنان پروانه هایی هستند که هرازگاهی به آتش حادثه نزدیک می شوند هرچند ممکن است پر و بالشان هم بسوزد.  

 

وی با بیان اینکه خبرنگاران همواره بر سر دوراهی قرار دارند، گفت: نقد یا تخریب، منافع ملی یا منافع فردی و حزبی، سیاه نمایی یا واقع نمایی؛ و خبرنگار بین این گزینه‌ها باید به گزینی کند.

 

منتظری با اشاره به تکرار همه ساله مشکلات خبرنگاران گفت: هرساله قطار مشکلات در مقابل چشم دولت و مجلس رژه می رود و این به مصلحت نیست. در دوره جدید در سایه همدلی دولت و مجلس این قطار به ایستگاه آخر رسیده و از سال ۱۴۰۲ دیگر شاهد تکرار مشکلات خبرنگاران به این مقیاس نخواهید بود. با عزم جزمی که از دولت و وزیر ارشاد سراغ دارم آینده خوبی برای اهالی رسانه پیش بینی می کنم.

 

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: لایحه جامع رسانه و خبرنگاری در حال بررسی است و مجلس برای نخستین بار به موضوع اقتصاد فرهنگ و صنایع خلاق فرهنگی‌ پرداخته است؛ این ها می تواند بشارت دهنده آینده خوبی برای خبرنگاران باشد.

 

 

کد خبر 1207020

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha