رفع شبهه، ماموریت ویژه روابط عمومی هاست

عضو شورای اطلاع رسانی دولت با بیان اینکه رفع شبهه، یک مأموریت راهبردی برای روابط عمومی است، گفت: بنا به تأکید معظم له، در طول انقلاب کسانی بودند که در مقابل دشمنان ایستادند اما در مقابل شبهه کمرشان خم شد و نتوانستند ایستادگی کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، «سپهر خلجی» با امروز (۲۹ مرداد) در کارگاه آموزشی کنشگری ارتباطی در آرایش جدید رسانه ای ویژه مدیران روابط عمومی های دستگاه های اجرایی استان، اظهار کرد: روابط عمومی، حلقه وصل ساختار با افکار عمومی است لذا در اعتمادسازی و کمک به شبهه زدایی از اذهان عمومی نقشی بسزا دارد.

 

وی با ذکر این نکته که رفع شبهه، یک مأموریت راهبردی برای روابط عمومی است، به فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در دیدار ائمه جمعه کشور درخصوص اهمیت شبهه اشاره و تصریح کرد: بنا به تأکید معظم له، در طول انقلاب کسانی بودند که در مقابل دشمنان ایستادند اما در مقابل شبهه کمرشان خم شد و نتوانستند ایستادگی کنند.

 

عضو شورای اطلاع رسانی دولت گفت: با توجه به این که روابط عمومی در برنامه ریزی های خود، سهم ویژه ای برای افکار عمومی قائل است، لذا ضرورت دارد که برای ارتباط گیری مدیریت پیام، تصویر و روایت را بداند.

 

خلجی با تأکید بر این که مدیریت پیام به اقتضائات و شرایط جامعه بستگی دارد، اظهار داشت: روابط عمومی باید علاوه بر اشراف بر فرآیند انتقال پیام و شیوه های ارتباطی، مخاطب شناس و زمان شناس باشد.

 

وی، رسانه را ابزاری قوی و تأثیرگذار بر افکار عمومی خواند و گفت: نگاه غیرتخصصی به خبر و ناتوانی در فرماندهی و مدیریت در بحران ها از آسیب هایی است که باید مدنظر روابط عمومی باشد.

 

عضو شورای اطلاع رسانی دولت به تلاش دشمن برای ضربه زدن به نظام و کمرنگ نشان دادن توفیقات جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: دشمن برای ضربه زدن به نظام، تمرکز اصلی خود را بر قابلیت رسانه گذاشته است.

 

خلجی متذکر شد: دشمن با وجود اینکه قابلیت‌هایی همچون تکنولوژی نظامی، اقتصادی و سیاسی را در اختیار دارد، اما برای ضربه زدن به نظام از ظرفیت های رسانه ای استفاده می کند.

 

وی تأکید کرد: مشروعیت زدایی، اعتبار زدایی، اعتماد زدایی، ناامیدسازی و ناکارآمد نشان دادن همه ارکان اجرایی کشور از مهمترین اهداف رسانه‌های دشمن است. 

 

 

به گفته وی؛ دروازه بانی خبر به عنوان مهمترین تکلیف روابط عمومی نقش مهمی در هدایت افکار عمومی دارد.

 

 

کد خبر 1207041

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha