قضاوت بر نیرو‌های مسلح به عنوان امنیت سازان کشور باید متفاوت باشد

آیت الله عبادی گفت: قضاوت بر نیرو‌های مسلح به عنوان امنیت سازان کشور باید متفاوت باشد چرا که اگر به صورت عادی باشد آسیب به سایر مردم می رساند.

به‌ گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، آیت الله «سید علیرضا عبادی» امروز (۲۹ مرداد) در دیدار با رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح اظهار کرد: جایگاه نیرو‌های مسلح در امنیت کشور و سرنوشت دیگران با این جایگاه غیرقابل انکار است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان وظیفه سازمان قضایی نیروهای مسلح برای حفظ سلامت این نیروها، گفت: قضاوت عادلانه باید برای هر شهروندی اعمال شود اما قضاوت بر نیرو‌های مسلح به عنوان امنیت سازان کشور باید متفاوت باشد چرا که اگر به صورت عادی باشد آسیب به سایر مردم می رساند.

 

وی افزود: نیرو‌های نظامی از همان ابتدا قانونمند تربیت می شوند و از صفر تا صد در میدان عمل هستند به همین علت مدیریت قضایی بر این نیروهای قانون‌مند آسان‌تر است.

 

آیت الله عبادی با تأکید بر اینکه سلامت نیروهای مسلح سلامت امنیت، استقلال و تمامیت ارضی کشور است، عنوان کرد: عناصر هر ارگان و سازمانی به میزانی که اهداف مربوطه را پیاده کنند موفقیت دارند در عین حالی که ممکن است اشتباه و لغزشی هم داشته باشند.

 

امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه در شرایط کنونی قوای سه گانه کشور جایگاه خود که جبهه حقیقت است را پیدا کرده، افزود: امیدواریم حداکثر حُسن استفاده از این فرصت بشود و برنامه ها در قوای سه گانه کشور به گونه ای باشد که در جهت بازیابی حقیقت خود بر اساس قانون اساسی تأکید بیشتری داشته باشند که دستاوردهای مهمی برای نسل های آینده باشد.

 

وی با تأکید بر ضرورت اجرای عدالت در کشور، بیان کرد: دشمن بیش از ۴۰ سال است که با انواع کارشکنی و نفوذها در این جهت برای ما مانع ایجاد کردند که اگر از این فرصت کنونی به خوبی استفاده کنیم و الگویی برای جهان باشیم قدم موثری برای رسیدن به عدالت و تحقق آرمان های انقلاب خواهد بود.

 

کد خبر 1207047

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha