مصوبات مغایر با حقوق عمومی ابطال می شود

حجت الاسلام مظفری گفت: مصوبات مغایر با قوانین و حقوق عمومی مردم توسط دیوان عدالت اداری ابطال می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، حجت الاسلام «حکمتعلی مظفری« با سفر به اصفهان در برنامه ویژه خبری به برنامه های دیوان عدالت اداری در حمایت از حقوق مردم اظهارداشت: این نهاد حامی حقوق مردم و قوانین بوده و گزارشات و شکایت های مردمی مورد بررسی قرار می گیرد.

رئیس دیوان عدالت اداری کشور افزود: مصوبات مغایر با قوانین و حقوق عمومی مردم توسط دیوان عدالت اداری ابطال می شود که آحاد مردم با رو به رویی با این مسائل می توانند شکایت خود را ثبت و دیوان به آن رسیدگی خواهد کرد.

 

وی ادامه داد: این موضوع همه حوزه های را مشمول می شود که بیشتر در حوزه های مدیریت شهری، شوراها و امور مالیاتی بارز بوده و با اعلام شکایت موضوع بررسی و ابطال مصوبه صورت گرفته است.

حجت الاسلام مظفری در خصوص فرآیند صدور آرا دیوان گفت: با طرح شکایت افراد، دلایل در دادگاه بدوی بررسی و هیات عمومی اظهار نظر کرده و در نهایت رای صادر می شود.

 

وی اضافه کرد: وقت رسیدگی به پرونده ها در دیوان عدالت اداری کاهش یافته و در کمتر از چهار ماه دادگاه بدوی رای را صادر می کند.

رئیس دیوان عدالت اداری کشور پیگیری ها و مطالبات مردمی را در تحقق عدالت عمومی مهم خواند و اذعان داشت: همکاری های مردمی کمک کار دیوان بوده و دفاتر استانی پاسخگوی مراجعات و همکاری دیوان در تهران برای صدور آرا هستند.

 

وی خاطرنشان کرد: شکایت های مردمی در دفاتر خدمات قضایی به ثبت رسیده و در دیوان مورد بررسی قرار می گیرد و رای بر راساس اسناد صادر می شود.

به گفته حجت الاسلام مظفری سازمان های مردم نهاد هم می تواند مسائل مربوط به حوزه فعالیت خود را رصد کنند و اگر جایی حقی از مردم ضایع شده را با طرح شکایت بررسی کنند.

وی به عملکرد دفتر استانی دیوان عدالت اداری در  اصفهان اشاره کرد و گفت: با توجه به جمعیت و حجم بالای فعالیت اداری در این استان اما کمترین شکایت و پرونده را دارد.

کد خبر 1207106

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha