انس با قرآن منشا آرامش روانی برای افراد خواهد بود

صادقی با اشاره آثار قرآن در زندگی افراد گفت: انس با قرآن منشا آرامش روانی برای افراد جامعه خواهد بود و بسیاری از نا امیدی ها را مدیریت می کند.

«لیلا سادات صادقی« در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان به آثار معنوی انس با قرآن و تجربیات خود و توصیه های قرآنی اشاره کرد و اظهارداشت: قرآن گنجینه ای از معارف و مایه آرامش روح و روان است.

این خانم حافظ قرآن افزود:  انس با قرآن منشا آرامش روانی برای افراد جامعه خواهد بود و بسیاری از نا امیدی ها را مدیریت می کند و جامعه امروز ما به این مقوله نیاز دارد.

وی انس با قرآن و ارتباط با این گنجینه عظیم را مورد توجه قرار داد و اذعان داشت: خواندن آیات قرآن نقش مهمی در ارتباط با آرامش روحی داشته و اگر افراد به سمت حفظ سوره های بروند این مرور روزمرده آیات موجب آرامش بیشتر و همیشگی خواهد شد.

 

به گفته صادقی، کلاس های قرآن و قرائت آیات و روایات خستگی برای مخاطبان و فعالان این حوزه ایجاد نکرده و آنان پس از تمرین با روحیه بالایی امکان ادامه فعالیت روزانه را دارند.

وی با اشاره به تغییر وقت و زمان کار و خواب مردم خاطرنشان کرد: بر اساس قرآن بهترین زمان استراحت اول شب با سحرگاهان بوده ولی برخی در این ساعات بیدار هستند و همین موضوع آرامش روحی را تحت تاثیر قرار می دهد.

 

این حافظ قرآن سحرخیزی را مایه رزق و روزی و برکت زندگی دانست و تصریح کرد: رزق مادی یکی از جنبه های سحرخیزی و اصلاح خواب شب و روز بوده و در کسب آرامش به عنوان رزق معنوی تاثیر دارد.

وی دیر خوابیدن را از عوامل بروز برخی از بیماری های جسمی و روحی بیان کرد و گفت: ناراحتی، افسردگی و بیماری های روحی و روانی از پیامدهای سبک زندگی غلط در جامعه است.

صادقی انس با قرآن را رای دوری از مشغله های فکری منفی و ایجاد امیدواری مهم خواند.

کد خبر 1207127

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha