اجرای ۵۶۰ پروژه برای رفع تنش آبی در شهرهای کشور

محرابیان گفت: ۳۰۰ شهر داشتیم که تنش آب و معضل تأمین آب داشتند که طی کمتر از یک سال عملکرد دولت، ۵۶۰ پروژه در نقاط مختلف برای حل مشکل آب شرب شهرها به مرحله بهره برداری رسیده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «علی اکبر محرابیان» در مراسم افتتاح طرح آبرسانی به شهر آبیک که امروز (شنبه ۲۹ مرداد) در منطقه زیاران شهرستان آبیک برگزار شد، بیان کرد: از اجرای این پروژه تشکر کرده و جز پشتیبانی کاری از دست ما بر نمی آید و این پروژه کار مسئولان استانی و شهرستانی و آب منطقه ای و آبفا است که کار را به سرانجام رساندند.

 

وزیر نیرو ادامه داد: پروژه اگر خوب و سریع انجام شود، حلاوت دارد و این حلاوت وقتی کامل می شود که کام همه مردم استان از تأمین آب شیرین شود.

 

وی اضافه کرد: از همکاران می خواهیم برای ادامه این پروژه، مرحله مناقصه تکمیلی برگزار کرده و به روش تأمین مالی از طریق بخش خصوصی، اگر برنده مناسب و خوبی در استان داشتیم عمیات اجرایی شروع می شود در غیر این صورت اعتباری از محل دولتی قرار داده و بلافاصله عملیات اجرایی را شروع می شود و از این ردیف استفاده کرده و به سرعت باید آب ۱۴ شهر و ۲۰۰ روستا را تامین کرده و در جنوب و غرب استان هم طرح ها باید با سرعت پیش رود.

 

محرابیان اعلام کرد: در خصوص سد بالاخانلو، این سد در دهه فجر امسال قرار بود به مرحله آبگیری برسد که قرار است این امر محقق شود تا در دولت سیزدهم بحث آب شرب استان به نقطه قابل قبولی برسانیم.

 

وی توضیح داد: در خصوص آب آبیک در سفر آیت الله رئیسی ایشان خواستند این موضوع به صورت ویژه پیگیری شود و پشتیبانی ایشان و دستوراتی که دادند در تأمین اعتبارات ما را کمک کرد و امسال برای منطقه زیاران هم تامین آب انجام می شود.

 

وزیر نیرو در ادامه اظهار کرد: در موضوعات آب در سطح ملی نکته اول این است ما باید در حوزه تأمین آب شرب و بهداشتی به روش های مختلف اقدام کنیم، در برخی نقاط کشور ما نیاز داریم برخی کلان پروژه ها را با سرعت پیش ببریم و این در دستور کار دولت بوده و مورد تأکید ریاست جمهوری است و تشکر می کنیم از نمایندگان مجلس که در بودجه ۱۴۰۱ سنگ تمام گذاشته و حمایت ویژه کردند و با تخصیص این اعتیارات ان شاالله سرعت بالاتری را در اجرا شاهد باشیم.

 

وی گفت: کلان پروژه های تأمین آب در اقصا نقاط کشور در حال اجراست و در نقاطی که نتوانستیم طرح های مورد نیاز را پشتیبانی کنیم، در دستور کار ماست خواسته های مردم در تأمین آب شرب و بهداشتی را تامین کنیم.

 

محرابیان افزود: در استان همدان، سیستان بلوچستان و غیره طرح های کلان و بزرگی در حال اجراست که طی روزهای آتی به مرور شاهد افتتاح این پروژه ها خواهیم بود ان شاالله قطار افتتاح ها تا انتهای دولت امتداد داشته باشد.

 

وی توضیح داد: در کنار کلان پروژه ها، روزی که به وزارت نیرو آمدیم ۳۰۰ شهر داشتیم که تنش آب و معضل تأمین آب داشتند برای برخی باید پروژه های عظیم اجرا می شد ولی بسیاری از شهرهای ما با اجرای برخی پروژه های کوچک و موردی به حالت پایداری رسیده و خواهد رسید و تا به امروز طی کمتر از یک سال عملکرد دولت، ۵۶۰ پروژه در نقاط مختلف به مرحله بهره برداری رسیده البته این به معنای نداشتن مشکل در بحث آب شرب نیست بلکه پروژه های متعدد دیگری باید اجرا شود که باید در دستور کار دولت قرارگیرد.

 

وزیر نیرو با اشاره به حل مشکل آب شرب در روستاها بیان کرد: وضعیت روستاهای ما امروز با ابتدای انقلاب در تمامی شاخص ها قابل مقایسه نیست به طوری که شاخص تأمین برق روستایی ۹۹ و ۹۷ درصد است و معدود روستایی است که تامین برق نشده باشد.

 

وی اضافه کرد: ولی در بحث آب شرب نیاز به کار جهادی، سراسری و ملی داشتیم و بررسی کردیم، چگونه با بسیج همه امکانات و استعدادها بتوانیم در ظرف زمانی کم آب شرب روستاها را تأمین کنیم، از این رو جهاد آبرسانی در کشور تأمین شد که ۱۰ هزار روستا در ۳۱ استان در دستور کار قرا گرفت.

 

محرابیان یادآور شد: امروز این طرح جهاد آبرسانی در اقصا نقاط کشور در حال اجراست و اجرای پروژه در ۳۰ ماه برنامه ریزی شده است البته امروز در سازمان برنامه موافقت نامه تکمیلی را امضا می کنیم تا روستاهای دیگری که دارای تنش آبی هستند هم به این ۱۰ هزار روستا اضافه شود تا شاهد آبرسانی به همه روستاها باشیم.

 

کد خبر 1207223

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha