مسجد مکانی برای بندگی و عبادت است

ماموستا رستمی، با اشاره به اینکه مسجد به معنای واقعی یعنی جایگاه سجده و سجده اوج عبادت برای خداوند است، گفت: در فرهنگ دین و دین پیامبراکرم (ص) مسجد مکانی برای بندگی و عبادت است.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، ماموستا فایق رستمی ظهر شنبه ۲۹ مرداد ماه در همایش معتقدین، بزرگان و ارکان مساجد شهرستان سنندج که در مسجد جامع این شهرستان برگزار شد، با اشاره به اینکه عزت، کرامت، شرف و حرمت از خصوصیات امت پیامبر اکرم (ص) است، اظهار کرد: اتجاد و انسجام از مسجد سرچشمه گرفته و محل خودسازی، محبت، عبودیت، سنگر توحید، مدرسه علم، عطوفت و رحمت به شمار می آید.

 

وی افزود: قرآن کریم در سوره توبه آیه 18 در خصوص مسجد می فرماید «مساجد خدا» را تنها کسی آباد می‌کند که ایمان به خدا و روز قیامت آورده و نماز را برپا دارد و زکات را بپردازد و جز از خدا نترسد؛ امید است چنین گروهی از هدایت‌یافتگان باشند.


امام جمعه سنندج، به اهمیت و جایگاه مساجد اشاره و بیان کرد: مسجد مرکز عبودیت، تربیت، تعلیم، اتحاد، انسجام، ایمان و برادری است و پیام خداوند بر پیامبر اکرم(ص) ساختن مسجد قبا در مدینه بود که نشان از اهمیت مسجد در دین اسلام است.


ماموستا رستمی، با اشاره به اینکه تجمع هر هفته مردم برای نماز جمعه و جماعت هزاران فلسفه دارد، گفت: اتحاد و انسجام میان مسلمانان رمز پیروزی بر دشمنان است.


وی با اشاره به اینکه مسجد به معنای واقعی یعنی جایگاه سجده و سجده اوج عبادت برای خداوند است، بیان کرد: در فرهنگ دین و دین پیامبراکرم (ص) مسجد مکانی برای بندگی و عبادت است.


به گفته امام جمعه سنندج، در قرآن کریم از فضایل مسجد بیش از هر موضوع دیگری به آن اشاره شده است.


ماموستا رستمی، از مسئولین استان درخواست کرد که در مساجد حضور یابند و در آن جا توجه ویژه ای به قاریان، امام جمعه و جماعت داشته باشند و هر جمعه در نماز جمعه شرکت کنند چون مسجد محلی برای حل مشکلات مردم است.

کد خبر 1207251

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha