«پرورش» مهم ترین مسئله نظام/هیچ چیز جای فرهنگ را نمی گیرد

آیت الله عبادی با بیان اینکه پرورش مهم ترین مسئله نظام جمهوری اسلامی است، گفت: انگیزه تربیت صحیح در نیروهای ما وجود دارد و اگر دشمن این همه مانع و کارشکنی ایجاد نمی کرد باید اکنون در سطح کشور آموزش و پرورش ایده آلی می داشتیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، آیت الله «سیدعلیرضا عبادی» امروز(۲۹ مرداد) در دیدار با مدیران و معلمان مدارس امام حسین علیه السلام بیرجند اظهار داشت: انسان یک موجود ناشناخته است و خلقتش یک خلقت نامتناهی است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در ادامه بیان کرد: همه این عالم در وجود انسان خلاصه شده است و وقتی به‌ دنیا می آید از این عالم چیزی نمی داند اما فراگیر است و بدانید که مسئوليت خطیر و بزرگی را بر عهده دارید.

 

وی با اشاره به پرورش و آموزش انسان گفت: در کنار آموزش خود به خود پرورش هم وجود دارد و بحث انسان کامل اینجا مطرح است و راهش را باید شناسایی کنیم.

 

آیت الله عبادی عنوان داشت: پرورش یک تعریف مشخصی دارد و اتمام حجت معنایش این است که ما به عنوان معلم یا مدیر نسبت به پرورش کوتاهی نکنيم و درصد مهمی این تاثیر خواهند پذیرفت.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه پرورش مهم ترین مسئله نظام جمهوری است، افزود: مقتضی برای پرورش انسان به سوی کمال در مردم، مدیران و مربیان ما وجود دارد اما موانع به گونه های مختلف نیز موجود است.

 

وی ادامه داد: باید همه شرایط باشد تا پرورش به نتیجه برسد و دشمن هم با تمام گزینه های خود به میدان می آید و ترور، جنگ تحمیلی و فتنه ها و شبهات را ایجاد می کند و کم نمی گذارد و ۲۵۰ هزار از نیروهای انسان پرور را از ما گرفتند که رفتارشان و صداقت و ایمانشان برای ما درس و کلاس بود.

 

آیت‌الله عبادی با اشاره به اینکه انگیزه تربیت صحیح در نیروهای ما وجود دارد، افزود: برداشتن نیروهای سازنده در سطح کشور از مهم ترین نقشه ها و توطئه های دشمن است و تهاجم های تبلیغاتی و ایجاد شبهات و مشکلات اقتصادی و انواع نفوذهای برهنگی را پیش می گیرد تا وقت انسان ها را زائل کند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه مهم ترین جبهه، جبهه فرهنگی است، گفت: ممکن است تحریم ها و تهاجم های اقتصادی ما را به گونه ای قرار دهد که اولویت را بحث اقتصادی ببینیم اما اصل کار، موضوع فرهنگی است چون انسان یک موجود فرهنگی محسوب می‌شود.

 

وی عنوان کرد: همه موضوعات اقتصادی، نظامی و سیاسی و غیره به نوع فرهنگ بر می گردند و کار اصلی پیامبران الهی بحث انسان پروراندن بود و این ارزش کارتان را نشان می دهد.

 

آیت الله عبادی بیان داشت: پرورش انسان بالاتر از همه مسائل است و بدانید هیچ چیز جای فرهنگ را نمی تواند بگیرد و اگر فرهنگ فاسد شود همه چیز فاسد خواهد شد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در مسیر تولید انسان کامل دست دیگران را بگیرید، گفت: هیچ عبادتی به این موضوع نمی رسد و اگر دشمن این همه مانع و کارشکنی ایجاد نمی کرد باید در سطح کشور آموزش و پرورش گسترده و ایده آلی می داشتیم.

 

 

کد خبر 1207255

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha