تجلیل از آزادگان در آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد

در آئین باشکوهی از آزادگان آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد تجلیل شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، در این آئین که به مناسبت گرامی داشت سالروز ورود آزادگان به میهن و با حضور معاونین و کارکنان اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، فتاح محمدی از آزادگان سرافراز دوران دفاع مقدس به بیان خاطرات و نکاتی ارزشمند از آموخته های دوران اسارت در اردوگاه های حزب بعث پرداخت و بر نشر فرهنگ و هنر این گنجینه های فرهنگی و هنری و قهرمانان ملی تاکید کرد .

 

وی گفت: آزادگان در طول مدت اسارت خود با تاسی به اسرای واقعه کربلا توانستند این دوران را با سرافرازی به پایان برسانند و پیروزمندانه به میهن اسلامی برگردند.

 

محمدی با اشاره به اینکه آزادگان گنجینه های ارزشمندی هستند که در درون آنها، فرهنگ انسان ساز دوران اسارت نهفته است، خاطرنشان کرد: آزادگان اسطوره‌های صبر، مقاومت، دانش آموخته نهضت حسینی و معلم و ایثار و از خودگذشتگی هستند که برای نسل امروز که آن دوران را ندیده اند خاطرات آنان باید بازگو شود.

 

این آزاده دوران دفاع مقدس گفت: اگر امروز آرامش و آسایشی وجود دارد به واسطه رشادت و فداکاری این آزادگان عزیز است که دوران سخت اسارت را در زندان‌های رژیم بعثی عزتمندانه تحمل کردند و پس از آزادی نیز همچنان با عزت در خدمت مردم و نظام هستند.

 

وی تصریح کرد: آزادگان سرافراز، سند افتخار صبر و نماد مقاومت ملت بزرگ ایران هستند که صبوری آنان باید الگوی جوانان شود.

 

محمدی ضمن تقدیر و تشکر از مجموعه اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد در گرامی داشت روز آزادگان، پیدایش و استمرا انقلاب اسلامی را نشات گرفته از قیام عاشورای حسینی دانست و گفت: ابعاد عمیق و اثرگذار عاشورا را باید در جامعه  تبیین شود، چرا که هرچه ما داریم از نهضت و فرهنگ عاشوراست.

 

علی اکبر دهقان رئیس امور شاهد و ایثارگران اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این آئین بر پاسداشت آزادگان و تکریم آنان تاکید کرد .

 

در پایان نیز از آزادگان حاضر در این مراسم تجلیل به عمل آمد.

 

گفتنی است، در این آئین که با سخنرانی و خاطره‌گویی از دوران اسارت آزادگان همراه بود، کلیپی از ورود آزادگان به میهن پخش شد.

کد خبر 1207394

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha