۵۰ هکتار از تالاب انزلی از وجود گیاه سنبل آبی پاکسازی می‌شود

ابراهیمی با بیان اینکه توسط بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان ۵۰ هکتار از تالاب بین‌المللی انزلی از وجود گیاه سنبل آبی پاکسازی می‌شود گفت: تا هفته آینده فرآیند اجرایی این کار در تالاب انزلی آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، سرهنگ پاسدار «‌احمد ابراهیمی» شامگاه (شنبه، ۲۹ مرداد) در برنامه گفت‌و‌گوی خبری اظهار داشت: طبق قراردادی که بین سازمان حفاظت محیط زیست و بسیج سازندگی سپاه قدس منعقد شده بسیج سازندگی نسبت به جمع‌آوری گیاه مهاجم سنبل آبی در بندرانزلی اقدام می‌کند.

مسئول بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان با بیان اینکه تا هفته آینده فرآیند اجرایی جمع‌آوری سنبل آبی در بندرانزلی شروع می‌شود عنوان کرد: برای این کار امسال قصد داریم قبل از شروع عملیات نسبت به سطح برداری تالاب اقدام کنیم زیرا هر چه قدر سطح آب بالاتر و عمق تالاب بیشتر باشد راحت‌تر می‌توانیم این گیاه مهاجم را جمع‌آوری کنیم.

ابراهیمی با بیان اینکه برای تالاب انزلی باید فکر اساسی شود اضافه کرد: بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان قصد دارد با کمک گروه‌های جهادی، گروه‌های مردم نهاد و‌ با ظرفیت‌های مردمی ۵۰ هکتار از تالاب انزلی را از وجود گیاه سنبل آبی پاکسازی نماید البته برای موفقیت بیشتر و اثرگذاری بالاتر باید این کار را در طول سال تداوم بخشید.

وی با تاکید بر اینکه در زمان پرآب بودن تالاب می‌توان سنبل آبی بیشتری را از روی سطح آن جمع‌آوری کرد افزود: برای حل اساسی مشکلات تالاب انزلی که مطالبه جدی مردمی است در کنار لایروبی آن، باید تمام دستگاه‌ها مشارکت و همکاری کنند زیرا این پهنه بین‌المللی به همه کشورمان تعلق دارد.

مسئول بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان همت و عزم خوب مدیران ارشد استان گیلان برای رسیدگی به مشکلات تالاب انزلی را قابل قبول خواند  و گفت: علاوه بر این‌ها در سفر رئیس جمهور به گیلان نیز کارگروهی برای احیاء تالاب انزلی تشکیل شده است و استاندار گیلان هم حول این محور به جد پیگیر موضوع هستند.

ابراهیمی ضمن تاکید بر لزوم حضور مردم در برون رفت از مشکلات به ویژه در دوران سخت هشت سال دفاع مقدس خاطرنشان کرد: افتخار بسیج سازندگی این است که در کنار مردم و با مردم به خصوص دلسوزان و ذی نفعان تالاب بین‌المللی انزلی برای حل مشکلات و پیشبرد امورات در این پهنه ورود می‌کند.

کد خبر 1207419

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha