کانون های فهما چهارمحال و بختیاری آماده برگزاری برنامه های روز جهانی مسجد

ویژه برنامه ‌های ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری به مناسبت بزرگداشت روز جهانی مسجد اعلام شد.

«محمدرضا مظاهری» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شهرکرد اظهار داشت: ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری آماده برگزاری بزرگداشت روز جهانی مسجد است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری ادامه داد: این برنامه ها در چهار حوزه فرهنگ و هنر، خدمت رسانی، سلامت و قرآن و عترت برگزار می شود.

 

وی ابراز کرد: در حوزه فرهنگ و هنر مسابقات کتابخوانی توسط کانون های فرهنگی هنری با موضوع «مسجد در طرح ملی شنبه های کتاب مساجد» توسط امام جماعت یا مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد و کتابداران کتابخانه های مساجد معرفی می شود.

 

مظاهری اظهار داشت: مسابقه کتابخوانی ملی مسجد طراز اسلامی از منظر امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری به مناسبت روز جهانی مسجد به همت ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری برگزار می شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در حوزه خدمت رسانی نیز طرح مواسات و همدلی در لبیک به فرامین مقام معظم رهبری با کمک خیرین اجرا و مشارکت های مردمی، بسته های معیشتی تهیه و بین نیازمندان مسجد و محله به خصوص خانواده هایی که از بیماری ویروس کرونا یا در سیل های اخیر آسیب دیده اند، توزیع می شود.

 

این مقام فرهنگی استان با بیان اینکه در حوزه سلامت، برنامه هایی همچون غبارروبی و عطرافشانی مساجد، تدارک دیده شده است افزود: تجدید میثاق با آرمان های شهدا، تولید محتوا در فضای مجازی در قالب استوری موشن با موضوع مسجد، برگزاری نشست های هم اندیشی ارکان مسجد، اجرای گروه سرود میدانی با موضوع مسجد از دیگر برنامه های اجرایی کانون های مساجد استان به مناسبت روز جهانی مسجد است.

 

وی با اشاره به برگزاری محافل انس با قرآن کریم با عنوان «هر مسجد، یک محفل قرآنی» در حوزه قرآن و عترت در کانون های استان به مناسبت روز جهانی مسجد، افزود: تابلو طرح تلاوت نور بین مساجد متقاضی توزیع و پوسترها و تراکت های احادیث در مورد فضیلت حضور در مساجد و برپایی نماز جماعت و ... در مساجد توزیع می شود.

 

مظاهری افزود: حضور مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری در برنامه های تلویزیونی صدا و سیما به منظور اعلام فعالیت های کانون های مساجد استان از دیگر برنامه های روز جهانی مسجد است.

 

وی خاطرنشان کرد: در راستای اجرای طرح ملی سه شنبه های تکریم از برترین ها و فعالان عرصه مساجد از جمله امام جماعت، موذن، مکبر و خادم مسجد تجلیل می شود.

 

کد خبر 1207424

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha