تشکیل ۱۷ فقره پرونده فساد مدیران و کارمندان دستگاه های مختلف در قزوین

رجبی گفت: طی پنج ماهه نخست سال جاری ۱۷ فقره پرونده فساد مدیران و کارمندان دستگاه های مختلف تشکیل شده و بر همین اساس ۵۵ نفر تحت تعقیب کیفری قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین، «حسین رجبی» در تشریح اقدامات دستگاه قضایی در برخورد با مفاسد بیان کرد: برخورد با فساد، مفسد و دست اندازان به بیت المال همواره یکی از خط قرمزهای قوه قضائیه بوده و هست و از آنجایی که انسداد بستر و گلوگاه های فسادزا و مبارزه جدی، قاطع، سریع و اصولی با مفاسد مختلف از اولویت های 15 گانه ریاست معظم قوه قضائیه در سال جاری است، این موضوع با جدیت در دستور کار قرار دارد.

 

دادستان عمومی و انقلاب قزوین افزود: طی سال های اخیر دستگاه قضایی استان در کشف فساد مدیران و کارمندان دستگاه های و نهادهای مختلف عملکرد خوبی داشته و قطع یقین برخورد سریع و قاطع در پیشگیری از مفاسد دیگر موثر است.

 

وی عنوان کرد: طی پنج ماهه نخست سال جاری 17 فقره پرونده فساد مدیران و کارمندان دستگاه های مختلف تشکیل شده و بر همین اساس 55 نفر تحت تعقیب کیفری قرار گرفتند و پرونده آنها در مرحله تحقیقات مقدماتی است.

 

رجبی تصریح کرد: دستگاه قضایی در برخورد با فساد درون سازمانی هم کاملاً مصمم است و همانگونه که رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) به درهم شکستن بسترهای فسادزا در درون قوه قضائیه تاکید داشته اند، طی سال های اخیر قوه قضائیه برخورد با فساد را از درون خود آغاز کرده است و این موضوع به صورت جدی در دستور کار قرار دارد.

 

وی یادآور شد: در راستای برخورد با مفاسد درون سازمانی طی پنج ماهه نخست امسال پنج نفر از کارکنان دستگاه قضایی استان به دلیل برخی تخلفات شناسایی و برای آنها پرونده قضایی تشکیل شد و در همین راستا 28 وکیل هم تحت تعقیب قضایی قرار گرفته اند.

 

دادستان عمومی و انقلاب قزوین در پایان خاطرنشان کرد: همچنین اخیرا یک باند کارچاق کنی مرتبط با دستگاه قضایی هم متلاشی شد و عوامل آن دستگیر شدند و این اطمینان را به شهروندان می دهیم که دستگاه قضایی با هرگونه فساد و تخلف در درون دستگاه قضایی و دستگاه های اجرایی و تخلفات حوزه های دیگر بدون اغماض و قاطعانه برخورد می کند.

 

کد خبر 1207427

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha