بصیرت ابزار مسلمان شیعه/  امنیت جهانی با حیات طیبه ایمانی حاصل می شود

آیت الله عبادی با تأکید بر اینکه بصیرت ابزار مسلمان شیعه است، گفت: باید امنیت جهانی ایجاد شود و آن با حیات طیبه ایمانی حاصل می شود و باید کفر و ظلم و نفاق رخت بربندد تا تفکر پیامبر(ص) و امام حسین(ع) و شهدای کربلا پیاده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، آیت الله «سیدعلیرضا عبادی» صبح امروز(۳۰ مرداد) در گردهمایی مواکب اربعین اظهار کرد: خداوند در در آیه ۲۴ سوره انفال می فرماید: «ای کسانی که ایمان آورده‌اید! دعوت خدا و پیامبر را اجابت کنید هنگامی که شما را به سوی چیزی می‌خواند که شما را حیات می‌بخشد...»، یکی از مسائل مهم و رموز هستی مسئله حیات است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه پیامبر(ص) در دوران جاهلیت انسانیت را احیا کرد، گفت: اما با رحلت پیامبر(ص) مسلمانان حیات خود را از دست دادند و به دوران جاهلیت بازگشتند الا شیعیان که آن روز با قیام امام حسین(ع) تثبیت کرد که زنده است و امروز نیز با انتظار مهدی(عج) ثابت می کند که زنده است.

 

وی با اشاره به اینکه هر کسی که ظلم کند حیات ایمانی ندارد، ادامه داد: امروز شوروی وجود خارجی ندارد و کشورهای اروپایی ها و امریکا نیز در حال احتضار و مرگ هستند چون ظلم می کنند.

 

آیت الله عبادی با تأکید بر صدور انقلاب به سراسر دنیا، تصریح کرد: پیروان امام حسین(ع) ظلم را تحمل نمی کنند و امروز دیگر خود دولتمردان امریکا هم می گویند امریکا باقی نمی ماند و ساقط می شود و این کار را شما به حول قوه الهی کردید و گرنه آنان ایده تسلط بر کل جهان را داشتند و طرح آنان هم از نظر معادلات بشری تمام شده بود اما انقلاب اسلامی جلوی این طرح آنان را گرفت.

 

امام جمعه بیرجند در ادامه تفکر شیعه را زنده دانست که ظلم را برنمی تابد، افزود: کسانی هم که در داخل کشور ظلم می کنند هیج ربطی به انقلاب ندارند و بقایای اندیشه های خودفروخته دوران گذشته هستند.

 

وی با بیان اینکه شرط اولیه انقلابی این است که خودش عادل باشد و ظلم نکند، گفت: اربعین حسینی مربوط به کشور و مذهب خاصی نیست بلکه روزی است که آزادی خواهان از سراسر جهان خود را به کربلا می رسانند چون معتقدند عدالت وراثت حسین(ع) است و از اینجا به آدرس مهدی(عج) مصلح عالم می آیند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به سخنان برخی که چرا برای کسانی که صدهاسال قبل شهید شدند عزاداری می شود، تأکید کرد: بصیرت ابزار مسلمان شیعه است و می داند که کربلا یک نقطه جغرافیای و عاشورا یک نقطه تاریخی نیست بلکه یک جریان است و همانطور که در زمان یزید و ابن سعد و شمر و از آن طرف امام حسین(ع) بوده یعنی در هر زمانی این هست و کربلا فراگیر است.

 

آیت الله عبادی افزود: ما امروز بر مظلومین عالم گریه می کنیم آیا این کودکان و زنانی که می کشند و خانه های که ویران می کنند مظلوم نیستند؟ آیا آواره هایی که در دریا غرق می شوند یا آنها را به بردگی می گیرند و اعضای آنان را می فروشند، مظلوم نیستند؟! شیعه یعنی فکر به روز دارد و این است که تا عدل پیاده نشود دنیا درست نمی شود بنابراین باید این تغییر اصلی حاصل شود.

 

وی بیان کرد: باید امنیت جهانی ایجاد شود و آن با حیات طیبه ایمانی حاصل می شود و باید کفر و ظلم و نفاق رخت بربندد تا تفکر پیامبر(ص) و امام حسین(ع) و شهدای کربلا پیاده شود و راهی هم جز این نیست والا همانطور که می بینید عرصه را بر بشر در همه جا تنگ کردند.

کد خبر 1207458

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha