برنامه های عزاداری و قرائت زیارت عاشورا در موسسات قرآنی برگزار می شود

حجت الاسلام حسنی گفت: مراسم عزاداری در قالب سخنرانی، قرائت قرآن، مداحی و قرائت زیارت عاشورا در مؤسسات و خانه قرآنی استان زنجان در دهه دوم و سوم ماه محرم و ماه صفر تا اربعین حسینی برگزار می شود.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان زنجان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در زنجان با اشاره به اهمیت عزاداری بر سرور و سالار شهیدان گفت: به منظور ارج نهادن به مناسبات مذهبی و گرامیداشت مقام شهدای کربلا، مراسم عزاداری در قالب سخنرانی، قرائت قرآن، مداحی و قرائت زیارت عاشورا در مؤسسات و خانه قرآنی استان زنجان در دهه دوم و سوم ماه محرم و ماه صفر تا اربعین حسینی برگزار می شود.

 

حجت الاسلام حمید حسنی اظهار داشت: مراسم زیارت عاشورا در بیشتر مؤسسات و خانه های قرآن از روز عاشورا آغاز و تا اربعین حسینی در این مراکز قرآنی به صورت مستمر برگزار می شود. وی ادامه داد: از دیگر برنامه های این مراکز در ایام محرم تا اربعین حسینی می توان به برگزاری محافل انس با قرآن کریم به یاد سرور و سالار شهیدان و برگزاری سخنرانی مذهبی با موضوع جهاد تبیین اشاره کرد.

 

وی ادامه داد: آشنایی کودکان و نوجوانان با مفاهیم عاشورایی و آموزش آموزه های دینی با استفاده از مفاهیم و وقایع عاشورا از دیگر برنامه هایی است که مؤسسات و خانه های قرآنی با برگزاری ایستگاههای نقاشی با موضوعات عاشورا و حضور کودکان در این واقعه تاریخی به کودکان و نوجوانان انتقال می دهند.

کد خبر 1207465

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha