بیست و نهمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان  به درخواست استان ها در تهران برگزار می شود / حضور سه برابر شرکت کنندگان خانم در جشنواره

عبدالرحیم سیاهکارزاده از برگزاری بیست و نهمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان به درخواست استان ها در تهران خبر داد و گفت: در این دوره خانم های شرکت کننده سه برابر آقایان است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، نشست بیست و نهمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران پیش از ظهر امروز یکشنبه 30 مرداد با حضور عبدالرضا سهرابی مدیر کل دفتر هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، عبدالرحیم سیاهکارزاده دبیر اجرایی جشنواره و محمد مهدی رحیمیان دبیر هنری جشنواره در معاونت هنری برگزار شد.

 

در این نشست، «عبدالرحیم سیاهکارزاده»، دبیر اجرایی بیست و نهمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان با اشاره به برگزاری این رویداد در تهران گفت: در 13 دوره برگزاری جشنواره هنرهای تجسمی در استان هایی که مراجعه می کردیم همه متقاضی بودند که جشنواره به صورت حضوری در تهران برگزار شود. از سه سال قبل برنامه ریزی شد که این جشنواره در تهران برگزار شود، بر همین اساس ما تصمیم گرفتیم که  این جشنواره را در تهران برگزار کنیم و تنها مکانی که می توانست همه خواسته های ما را برای برگزاری این رویداد تامین کند، اردوگاه شهید باهنر بود بر همین اساس این اردوگاه برای برگزاری این رویداد هنری انتخاب شد.

وی افزود: بیماری کرونا باعث تاخیر دو ساله برگزاری این رویداد به صورت حضوری شد و این رویداد به صورت مجازی برگزار شد اما امسال به صورت حضوری برگزار خواهد شد.

 

دبیر اجرایی بیست و نهمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان اظهار کرد: در برنامه ریزی های صورت گرفته هنرجویان شرکت کننده در جشنواره هنرهای تجسمی جوانان علاوه بر استقرار  در اردوگاه  شهید باهنر از مراکز هنری تهران مثل موزه هنرهای معاصر و ... بازدید  خواهند کرد.

 

دبیر اجرایی جشنواره با اشاره به آمار شرکت کنندگان بیست و نهمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان اظهار کرد: در این دوره از جشنواره 1253 نفر در این رویداد ثبت نام کردند و هفت هزار و 417 اثر به دبیرخانه جشنواره رسید و نکته قابل توجه امسال حضور سه برابری شرکت کنندگان خانم نسبت به آقایان بود و یکی از نکات قابل توجه این دوره جشنوره نیز بالاترین حضور رشته هایی مثل نقاشی و عکاسی است و در این دوره از جشنواره استان های تهران، خراسان رضوی، فارس و البرز بیشترین آمار شرکت کنندگان را در این جشنواره دارند. شرکت کنندگان این دوره از جشنواره در رده سنی 15 تا 24 سال هستند.

 

عبدالرحیم سیاهکارزاده خاطرنشان کرد: بعد از پنج سال رشته های سفال و سرامیک به صورت رشته ای در جشنواره هنرهای تجسمی جوانان شرکت کردند و نیاز است مثل رشته هنرهای جدید هنرجویان این رشته ها نیز با اساتید وارد رابطه تعاملی شوند.

دبیر اجرایی بیست و نهمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان اظهار کرد: جشنواره جوانان مسئولیت خود را در قبال جوانان انجام داده است. آموزش دغدغه دبیرخانه جشنواره در هشت سال گذشته بوده است. با برگزاری این رویداد با رویکرد آموزشی فکر می کنم که این دوره از جشنواره ثمرات خوبی داشته باشد.

 

کد خبر 1207648

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha