سند مالکیت موقوفه ۱۳۰ هکتاری حاج حاکم میرزا نصیر رشتی در صومعه‌سرا صادر شد

جوادپور گفت: سند مالکیت موقوفه ۱۳۰ هکتاری حاج حاکم میرزا نصیر رشتی به ارزش ۲۶ هزار میلیارد ریال در صومعه‌سرا صادر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از صومعه‌سرا، «سیدمحمد جوادپور» ظهر امروز(یکشنبه، 30مرداد) در نشست خبری با اصحاب رسانه این شهرستان اظهار کرد: سند مالکیت موقوفه حاج حاکم میرزا نصیر رشتی که یکی از بزرگترین موقوفات گیلان است صادر شد.

 

رییس اوقاف و امور خیریه صومعه‌سرا با بیان اینکه سند صادره این موقوفه در 5 برگ سند مالکیت تک برگی به متراژ 130 هکتار در تولمات است افزود: ارزش ریالی موقوفه و این سند مالکیت برابر با 26 هزار میلیارد ریال است.

 

وی با بیان اینکه این موقوفه دارای 552 رقبه است که در سامانه جامع موقوفات شهرستان ثبت شده گفت: علاوه بر این رقبات دیگری هم ازین موقفه وجود دارد که ثبت نشده است.

 

جوادپور با اشاره به اینکه عرصه موقوفه برای اوقاف است و اعیان برای مستاجرین می‌باشد تصریح کرد: رقباتی که در این موقفه وجود دارد اعم از مسکونی، تجاری؛ کشاورزی، اداری، کارگاهی و کاربری های متعددی است.

 

رییس اوقاف و امور خیریه صومعه‌سرا با اشاره به اینکه نیات این موقوفه روضه خوانی، افطاری، تزویج عذب سادات،  کمک به طلاب دینی و کمک به تدریس طلاب است بیان کرد: این وقف در سال 1284 انجام شده که در رشت، شفت و صومعه‌سرا است و امروز توانستیم سند مالکیت آن را اخذ کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه مستاجرین این موقوفه نسبت به بروز رسانی اسناد اجاره و متصرفین نسبت به تمکین به مقررات اوقاف و تنظیم قرارداد اجاره اقدام کنند اظهار کرد: در غیر این صورت به اجبار برای احقاق موقوفه از طریق قانون اقدام می‌کنیم.

 

جوادپور با بیان اینکه اگر متصرفین این موقوفه برای تنظیم قرارداد اجاره اقدام کنند تخفیف ویژه به آنها داده می شود خاطرنشان کرد: کسانی که دارای اعیان هستند می‌توانند با مراجعه به اوقاف در زمینه اخذ سند فقط اعیان نه عرصه اقدام کنند.

کد خبر 1207677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha