نهضت بازگشت به مسجد، فرصت تربیت هنرمندان متعهد و مسئولان انقلابی است

حجت‌الاسلام پورحسینی با بیان اینکه مسجدمحوریِ دولت سیزدهم در فعالیت‌های فرهنگی هنری سبب تربیت هنرمندان متعهد و مسئولان انقلابی می‌شود، گفت: هر قدر نیروهای مسجدی تربیت کنیم با کم‌ترین هزینه می‌توان اهداف نظام و انقلاب را محقق کرد.

حجت الاسلام «ابراهیم پورحسینی» در گفت‌ و‌ گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه موفقیت مساجد به چند الزام و شرط وابسته است، اظهار کرد: برنامه ریزی از اهم موضوعات و شروط موفقیت در مساجد است و باید امام جماعت در راس و ناظر بر همه برنامه ریزی ها باشد به طوری که برای تفسیر قرآن، شرح نهج البلاغه و صحیفه سجادیه و سایر کتب و مطالب مأثوره از امامان معصوم (ع) برنامه مشخص با حضور مفسران و شارحان برجسته در مساجد داشته باشیم.

 

این استاد حوزه علمیه تهران افزود: داشتن تعامل و ارتباط با اقشار مختلف مردم نیز جزو برنامه های ائمه جماعات مساجد باشد به طوری که هم حوزویان، هم دانشگاهیان، هم مخترعان و نخبگان و هم دانش آموزان بدانند که می توانند برای دیدار با امام جماعت و طرح نظرات خود در فلان روز در مسجد حضور بیابند. مردم به این گونه برنامه ریزی ها علاقمند هستند و با مشاهده چنین نظمی، با رغبت بیشتر در مسجد حاضر می شوند.

 

وی اضافه کرد: اگر هسته های فرهنگی و کارگروه های اندیشه‌ورز طبق توصیه مقام معظم رهبری هم در دانشگاه ها و حوزه ها و هم در هیئت ها و مساجد تشکیل شوند آنگاه بسیاری از مشکلات کشور با نتایج فعالیت این هسته ها و کارگروه ها برطرف می شوند ضمن اینکه اقبال عمومی نیز به مساجد بیشتر می شود.

 

پورحسینی با اشاره به پیگیری نهضت بازگشت به مسجد در دولت سیزدهم، تاکید کرد: اینکه دولت آیت‌الله رئیسی در حوزه فرهنگ و هنر نهضت مسجدمحوری را مطرح کرده است موجب تربیت هنرمندان متعهد و مسئولان انقلابی می شود همچنان که انقلاب ما توسط مسجدی ها پیروز شد و استقرار یافت و مدیریت جنگ نیز با مساجد بود. هر قدر نیروهای مسجدی تربیت شود آنگاه با کم ترین هزینه می توان اهداف نظام و انقلاب را محقق کرد.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر نگاه همه به مساجد حداکثری باشد آنگاه مساجد مرکز جهاد تبیین و اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید داخلی، رفع مشکلات و آسیب های اجتماعی و فرهنگی می شوند. مساجد باید مرکز همه امور و مسائل باشند و در این زمینه حوزه های علمیه باید به کمک مساجد بیایند.

کد خبر 1207684

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha