لزوم حمایت از اهالی امام حسینی و اهل بیتی شهرک «سعدی» شیراز

هاجری گفت: وجود ۲۶ مسجد و حسینیه و نمازخانه و ۳۷ هیئت مذهبی و ۳۱ پایگاه بسیج در شهرک «سعدی» نشان می دهد که اهالی این شهرک یکپارچه امام حسینی و اهل بیتی هستند و اجازه نمی دهند به نام امام حسین (ع) در حق دوستداران اهل بیت (ع) جفا شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «محمدرضا هاجری»، امروز (یکشنبه ۳۰ مرداد) در صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز گفت: پس از نیم قرن تحمل درد و رنج اهالی شهرک «سعدی» از عملکرد مدعیان موقوفه «نصیرالملک شیراز»، رنجنامه مردم را فریاد می زنم که 700 سال قبل که شیخ اجل، سعدی شیرازی در خانقاه خود در این محله زندگی می کرد، در اطراف آن، اهالی بومی ساکن بودند و با احیای زمین های اموات، امرار معاش می کردند اما امروز به نام وقف و به نام امام حسین (ع) مظلوم، موقوفه «نصیرالملک» تمامی سکونتگاه ها و مالکیت زمین های احیا شده اهالی را پس از صدها سال انکار کرده و مدعی شده شهرک «سعدی» با 156 شهید، هزاران ایثارگر و جانباز دوران دفاع مقدس و 14 شهید و 50 جانباز قبل از انقلاب 57 متعلق به موقوفه است.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز افزود: موقوفات شهرک «سعدی» تعیین حدود نشده اند و این موقوفه، حدود و ثغوری را قبول ندارد و حق و حقوقی را رعایت نمی کند و به نام وقف، با ظلم و ستم تا جایی پیش رفته که شهرک «سعدی» و به ویژه بافت فرسوده و قدیمی آن تبدیل به غزه و یمن شده است.

وی تاکید کرد: سرمایه گذار و احیاگری حاضر نمی شود در زمینی که موقوفه ادعای مالکیت بر آن را دارد و آن هم بدون تعیین حدود و ثغور و بدون سند و اثبات مالکیت، سرمایه گذاری کند.

هاجری با اشاره به سیل شهرک «سعدی» گفت: پس از این سیل، شرکت آب و فاضلاب به بیش از 150 منزل با ساخت بالای 50 سال اخطار داد که منازل مجوز دار شما با آب، برق، گاز و تلفن جزء مسیل و تصرفی است و همزمان موقوفه «نصیر الملک» ادعا دارد زمین ها موقوفه هستند و نمی توان قبول کرد زمینی همزمان جزء مسیل باشد و وقفی باشد.

وی ادامه داد: در جلوی آرامگاه سعدی، رختشوی خانه قدیم سعدی قرار داشته که قبل از انقلاب، انجمن شهر شیراز آن را به شهرداری واگذار کرده و پس از انقلاب به مدرسه تبدیل شد ده ها کلاس به همت خیران در آن ساخته شده  و آموزش و پرورش و موقوفه «نصیرالملک» با قیمت نجومی و گزاف، این مکان را به شهرداری فروخته و قرارداد بسته اند تا تبدیل به پارکینگ شود.

هاجری اضافه کرد: اما چند سالی است افرادی معلوم الحال با حکم دادگاه، زمینی را که انجمن شهر قبل از انقلاب به شهرداری داده و شهرداری با بی خیالی و بی توجهی آن را از آموزش و پرورش و موقوفه «نصیرالملک» خریده و قرارداد بسته را به تصرف خود در آورده است.

وی تاکید کرد: این موقوفه باید اسناد مالکیت، تعیین حدود و ثغور مورد تایید اداره ثبت اسناد، وقف نامه و تمامی مدارک خود را ارائه کند تا کارشناسان حقوقی سازمان بازرسی و شورای اسلامی و شهرداری شیراز آنها را بررسی کنند و نظر قطعی بدهند.

هاجری افزود: وجود 26 مسجد و حسینیه و نمازخانه و 37 هیئت مذهبی و 31 پایگاه بسیج در شهرک «سعدی» نشان می دهد که اهالی این شهرک یکپارچه امام حسینی و اهل بیتی هستند و اجازه نمی دهند به نام امام حسین (ع) در حق دوستداران اهل بیت (ع) جفا شود.

کد خبر 1207685

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha