سالانه بیش از ۲ میلیون نهال به بازار عرضه می‌شود

حاجی میرزایی گفت: سالانه ۲ میلیون و ۵۳۰ هزار انواع نهال توسط نهالستان‌های کردستان تولید و به بازار عرضه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، زاهد حاجی میرزایی مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی کردستان عصر یکشنبه ۳۰ مرداد ماه در جلسه ستاد کارگروه توسعه باغات در اراضی شیب‌دار اظهار داشت: سالانه ۲ میلیون و ۵۳۰ هزار  انواع نهال درختان هسته دار ، دانه دار و ...، قلمه انگور و نشاء توت فرنگی تولید و به بازار عرضه می‌شود.

 

 

حاجی میرزایی در خصوص نهال و نهالستان‌های استان کردستان گفت: در حال حاضر ۸ نهالستان در شهرستان‌های سنندج، مریوان، سقز و سروآباد مشغول فعالیت هستند.

 

 

وی با بیان اینکه پروژه توسعه باغات یکی از برنامه‌های مهم سازمان جهاد کشاورزی کردستان است افزود: پروژه توسعه باغات ۵۰ هزار هکتاری استان  یکی از ۳ طرح بیشران استان است که با همت مسئولین استانی خوشبختانه در سطح ملی مصوب شده است.

 

 

وی ادامه داد: در همین راستا طرح مصوب در فاز اجرایی تهیه و مقرر به احداث باغات در سطح ۵۰ هزار هکتار در انواع گونه‌های باغی و گیاهان دارویی به صورت دیم و آبی تهیه شده است.

 

 

وی اشتغالزایی را از اهدف طرح توسعه باغات عنوان کرد و افزود: توسعه باغدارای مدرن و مکانیزه، استفاده بهینه از منابع آبی استان، جلوگیری از فرسایش خاک و افزایش تولید محصولات باغی از جمله مزایای این طرح است.

 

 

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی کردستان با اشاره به مجتمع‌های باغی در حال احداث گفت: در سه شهرستان سنندج، کامیاران و سروآباد ۸ هزار و ۲۵۹ هکتار بمنظور احداث مجتمع‌های باغی در نظر گرفته شده که از میزان یک‌هزار و ۶۱۱ هکتار اجرا شده است.

 

 

حاجی میرزایی خاطر نشان کرد: لازم به ذکر است از جمله برنامه‌های سازمان در زیر بخش باغبانی توسعه محصولاتی از قبیل زعفران، بسته و انواع بری‌ها است که تغییرات اقلیمی حادث شده و همچنین پتانسیل مناسب این محصولات و توجيهات مالی کشت و کار از جمله عوامل توسعه این محصولات است.

کد خبر 1207718

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha