بسیاری از مفاخر ایران پرورش یافته مسجد هستند / رسانه های مسجد محور کارآیی با صدق دل دارند

بحرالعلومی گفت: بسیاری از مفاخر ایران پرورش یافته مسجد هستند و در حوزه شعر و ادبیات نیز مرهون شخصیت هایی هستیم که به مدد تعلیم در مساجد و معارف متعالی متاثر از قرآن کریم آثار فاخری را به جامعه ارائه کرده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، «عبدالله بحرالعلومی» امروز (30 مردادماه) در آئین بزرگداشت روز جهانی مساجد در مصلی اردبیل گفت: «نهضت بازگشت به مساجد» مسئله مهمی است که توسط وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت سیزدهم مطرح شده و عملیاتی شدن آن یک وظیفه برای همه دستگاه های فرهنگی و اجرایی است.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل تصریح کرد: مسجد تاثیر مهمی در تشکیل تمدن نوین اسلامی دارد و تکامل این روند با نقش آفرین روحانیت پررنگ تر می شود.

 

این مقام مسئول ادامه داد: بسیاری از مفاخر ایران پرورش یافته مسجد هستند و در حوزه شعر و ادبیات نیز مرهون شخصیت هایی هستیم که به مدد تعلیم در مساجد و معارف متعالی متاثر از قرآن کریم آثار فاخری را به جامعه ارائه کرده اند.

 

وی خاطر نشان کرد: در بحث تعلیم و تربیت نیز مساجد جایگاه ویژه ای دارند و در طول زمان این مسئله به اثبات رسید و نقش آفرینی مساجد در دوران به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی را شاهد بودیم و پس از آن نیز در دوران دفاع مقدس و امروز نیز در جنگ نرم به مقابله با توطئه های دشمنان مساجد همچنان نقش آفرین هستند.

 

بحرالعلومی اعلام داشت: مساجد نقش رسانه ای قوی را دارد و حتی تاکید به حضور در نماز جماعت و نماز جمعه برای باخبر شدن از احوال همدیگراست و رسانه های مسجد محور کارآیی با صدق دل دارند.

 

 

در ادامه این آئین، حجت الاسلام «حسین علیی» بیان کرد: مساجد به عنوان نماد توحیدی پروردگار متعال بر روز زمین بنا شده و حضرت آدم با بنا کردن کعبه و تجدید بنای آن توسط حضرت ابراهیم نشان داد که اولین پروژه عمرانی جهان مسجد است.

 

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل افزود: مسجد جایگاه ویژه ای در دین مبین اسلام دارد و با فضیلت ترین مکان شناخته می شود.

 

وی اضافه کرد: آنچه که باید از واقعه عاشورا درس بگیریم همین مسئله دشمن شناسی است که امام حسین (ع) در آن سال های دشمنی یزید با اسلام را به مردم گوشزد می کرد اما به خاطر عدم دشمن شناسی مردم موجب رخ دادن واقعه عاشورا شد و امروز نیز مساجد باید پایگاه تثبیت انقلاب و محل دشمن شناسی باشد.

کد خبر 1207786

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha