میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در قزوین به کمتر از ۱۰ درصد رسیده است

علیجانی گفت: میزان رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده از ماسک در قزوین به کمتر از ۱۰ درصد رسیده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «هاشم علیجانی» شب گذشته (یکشنبه 30 مرداد) در گفتگوی خبری با اشاره به پایین آمدن میزان رعایت پروتکل های بهداشتی و عادی انگاری کرونا در استان بیان کرد: متأسفانه عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در قزوین کاهش داشته است به طوری که میزان رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده از ماسک کمتر از 10 درصد بوده است البته این موضوع تنها شامل مردم عادی نمی شود وهم ارائه دهندگان خدمات و هم گیرندگان خدمت را شامل می شود.

 

مدیر مرکز مدیریت شبکه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین ادامه داد: شرایط در بحث کرونا بسیار شکننده است و ما در کنترل اپیدمی 2 استراتژی داریم که یک مورد رعایت پروتکل های بهداشتی و مورد مهم دیگر بالا بردن سطح ایمنی با واکسیناسیون است که متأسفانه در 2 استراتژی مذکور در استان به حد انتظار نرسیده ایم.

 

وی عنوان کرد: اگر موارد فوتی اخیر را ببینیم عمده فوت شدگان بر اثر بیماری کرونا یا در سنین بالا بودند و یا اینکه دزهای یادآور را تزریق نکرده بودند و متأسفانه در استان قزوین فقط 47 و هفت دهم درصد جمعیت استان دز یادآور واکسن را تزریق کرده اند.

 

علیجانی اعلام کرد: برای سهولت دسترسی مردم به واکسن تمامی مراکز روستایی و شهری  فعال هستند و بالغ بر 400 واحد واکسیناسیون داریم ولی متأسفانه تزریق واکسن روزانه به کمتر از یک هزار دز رسیده است در حالی که ما ظرفیت بالای 30 هزار دز در روز را تجربه داشته ایم.

 

وی یادآور شد: برآورد می کنیم حدود 480 هزار نفر در لیست انتظار برای ما برای تزریق دز یادآور و یا تکمیل واکسیناسیون هستند و برای سفر اربعین هم همه کسانی که 6 ماه از تزریق واکسن کرونا آنها گذشته باید دز یادآور را تزریق کنند.   

 

مدیر مرکز مدیریت شبکه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین در خصوص واکسیناسیون سیار خاطر نشان کرد: مقرر شده در بحث واکسیناسیون سیار در مساجد پرجمعیت مستقر شویم ان شاالله در هفته آینده تیم های سیار را افزایش می دهیم.

 

کد خبر 1207817

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha