کاهش تخلفات صنفی نیازمند مشارکت مردمی است

شهیر با اشاره به گستردگی اصناف در استان اصفهان، از مردم خواست تا نظارت همگانی را تقویت و برای کاهش تخلفات و گران فروشی، تخلفات را به نهادهای نظارتی مثل اتاق اصناف گزارش کنند.

«احسان شهیر» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان، به اجرای طرح توزیع عادلانه یارانه ها و نظارت بر بازار اشاره کرد و گفت: دولت و سازمان های نظارتی تعدد نیروی بازرسی بر اصناف را نداشته و این نظارت ها به صورت دوره ای انجام می شود.

 

مدیرکل اقتصادی استانداری اصفهان افزود: مردم دامنه نظارت همگانی را تقویت و برای کاهش تخلفات و گران فروشی، تخلفات را به نهادهای نظارتی مثل اتاق اصناف گزارش کنند.

 

وی با بیان اینکه 220 هزار صنف کاری در استان اصفهان فعالیت می کنند، تصریح کرد: تعداد بازرسان صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف به اندازه ای نیست که قادر به افزایش نظارت ها و پوشش همگانی این کار باشد.

 

شهیر، همکاری های مردمی در نظارت ها و شناسایی اصناف متخلف را مهم برشمرد و اذعان داشت: همکاری و نظارت مردمی تاثیر زیادی در کنترل تخلفات خواهد داشت.

 

وی در خصوص سامانه هوشمند نانوایی ها گفت: مردم با خرید نان از نانوایی ها از کارت خود بر اساس واریزی معیشتی پول برداشت شده و یارانه آن به نانوایی ها می رسد.

 

مدیرکل اقتصادی استانداری اصفهان خاطرنشان کرد: توزیع عادلانه یارانه ها منجر به منفعت برای مردم و نانوا خواهد شد و بر اساس میزان فروش یارانه دولت به نانوا پرداخت می شود.

کد خبر 1207821

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha