تشکیل کمیته تحقیق برای اطلاع از حادثه ریزش زیارتگاه «قطاره امام علی(ع)» در کربلا

استاندار کربلا در عراق از تشکیل کمیته تحقیق برای اطلاع از حادثه زیارتگاه معروف به «قَطّاره امام علی» یا چشمه امام علی (ع) در نزدیک کربلای معلی در جنوب عراق خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الیوم السابع، نصیف الخطابی، استاندار کربلا در عراق گفت:  کمیته تحقیق برای اطلاع از حادثه زیارتگاه معروف به «قَطّاره امام علی» یا چشمه امام علی (ع) در نزدیک کربلای معلی در جنوب عراق برگزار می شود.

 

دفتر استانداری کربلا اعلام کرد: به دنبال حادثه ریزش تپه خاکی در منطقه قطاره، تصمیم گرفته شد تا یک کمیته تحقیقاتی برای بررسی این موضوع تشکیل شود و بعد از تکمیل تحقیقات کارهای لازم به سرعت انجام گیرد.

 

بر اساس بیانیه استانداری، وزارت بهداشت عراق روز یکشنبه اعلام کرد که بر اثر این حادثه چهار نفر کشته شده اند و 6 نفر از مجروح شده اند.

 

سازمان دفاع مدنی عراق که وابسته به وزارت کشور است،‌ ضمن اعلام این خبر، اعلام کرده بود:  تیم های امداد و نجات موفق شدند اکسیژن و آب و غذا را به محاصره شدگان زیر آوار برسانند و از طریق ارتباط گفتاری از سلامت آنان باخبر شوند.

 

این منبع افزود: اطلاعات اولیه حاکی از آن است که نشت رطوبت به دیواره خاکی چسبیده به این زیارتگاه بود موجب فرو ریختن تپه خاکی بر بالای این زیارتگاه و فرو ریختن آن بر سر تعدادی از زائران شد.

 

قطاره امام علی (ع) یا چشمه امام علی(ع) در صحرای غربی استان کربلا و در فاصله نزدیک به 28 کیلومتری مرکز استان در نزدیکی دریاچه الرزازه قرار دارد.

 

مورخان می گویند که امام علی(ع) در مسیر صفین، به لشکر تشنه اش پیوست. امام در وسط صحرا صخره ای پیدا کرد و آن را با دست شکافت که از آن آب شیرین و گوارا خارج شد که تاکنون این آب جاری است.

کد خبر 1207838

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha