جشنواره «سِر سَر» با هدف آشنایی نسل جدید با فرهنگ ایثار و شهادت توسط موسسه «عطرک» برگزار می شود

زاده باقری با اشاره به اینکه جشنواره مذکور با عنوان «سرِ سَر» با هدف آشنایی نسل جدید با فرهنگ ایثار و شهادت توسط موسسه «عطرک» برگزار می شود، گفت: آخرین مهلت ارسال آثار به این جشنواره ۳۰ مهرماه سال جاری است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شیراز، «مسعود زاده باقری» در نشست خبری در جمع خبرنگاران بزرگی و اقتدار ایران اسلامی را مدیون خون شهدا عنوان کرد و گفت: همه ما میدانیم دشمنان ایران اسلامی از تفکر جهادی که باعث مقاومت مسلمانان می‌شود، هراس دارند و در تلاش هستند تا مردم را از فرهنگ شهادت و شهادت طلبی دور کنند و به سمت و سوی دنیا طلبی بکشانند.

مدیرعامل موسسه فرهنگی آموزشی «عصر طلایی رشد کودک» (عطرک) ادامه داد: با توجه به این امر همه باید در راستای رسیدن به اهداف شهادت طلبی، فرهنگ شهادت و شهامت را در ایران گسترش دهیم و به همین منظور جشنواره شهید عبدالله اسکندری با هدف آشنایی نسل جدید با فرهنگ ا یثار و شهادت، تزریق فرهنگ ایثار و شهادت به جامعه، انتقال رشادت‌های نسل‌های گذشته به نسل جدید، قدردانی از ایثار شهیدان، ایجاد و گسترش طراوت و معنویت اجتماعی در بین آحاد جامعه به همت موسسه «عطرک» برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه جشنواره مذکور با عنوان «سرِ سَر» با هدف آشنایی نسل جدید با فرهنگ ایثار و شهادت برگزار می شود، گفت: آخرین مهلت ارسال آثار به این جشنواره ۳۰ مهرماه سال جاری است و جشنواره مذکور با موضوع شهید اسکندری و سایر شهدای استان فارس و در قالب کلیپ، مقاله، عکس، شعر و داستان برگزار می‌شود و شرکت برای عموم مردم در این جشنواره آزاد است.

زاده باقری اظهار کرد: علاقه مندان می‌توانند آثار خود را به آدرس Shahid.eskandari@farsimaths.ir ارسال کنند .

وی با اشاره به اینکه این جشنواره تنها برای استان فارس اجرا می‌شود، افزود: به نفرات اول تا سوم این جشنواره به ترتیب سفر عتبات عالیات به مدت پنج روز همراه با سکه بهار آزادی، نفر دوم سفر مشهد مقدس به مدت پنج روز همراه با سکه بهار آزادی و نفر سوم نیز سفر قم به مدت پنج روز همراه با سکه بهار آزادی اهدا خواهد شد.

بر اساس این گزارش در ادامه، حجت الاسلام «عبدالرسول خسروبیگ» ضمن تبریک هفته خبرنگار با بیان اینکه خبرنگاران پاسداران قلم و پاسبانان قدم های محکم در زمینه خبرنگاری هستند، گفت: خبرنگاران در واقع تصویرگران آگاهی بخش به مردم هستند.

معاون فرهنگی اجتماعی موسسه «عطرک» ادامه داد: بشنوید، ببینید و بنگارید، وقتی سخن از فرهنگ می شود، شما خبرنگاران سرلوحه ابتکار و خلاقیت فرهنگی قرار می گیرید و فرهنگ، قلم روان و هدف متعالی شما است، اگر می خواهید خود را زیبا جلوه دهید پس زیبا فکر کنید، زیبا زندگی کنید.

حجت الاسلام خسروبیگ در ادامه با اشاره به شخصیت شهید اسکندری اظهار داشت: این شهید کسی است که در زمان حال با شهادت خود نام و یاد انسانیت، شهامت، دلاوری و آگاهی بخشی را در جامعه پایدار کرد.

وی همچنین با یادآوری اینکه یکی از وظایف ذاتی موسسه «عطرک» پرداختن به مقوله فرهنگ اسلامی و انقلابی است، ادامه داد: در این راستا تصمیم گرفتیم تا جشنواره‌ای به منظور پاسداشت شهید عبدالله اسکندری که افتخار مردم استان فارس است را برگزار کنیم.

کد خبر 1207930

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha