بچه‌های مسجدی میهمان شبکه استانی سهند بودند

ویژه برنامه گرامیداشت روز جهانی مسجد با حضور مدیران مسئول کانون های فرهنگی هنری مساجد از شبکه استانی سهند با عنوان «گئجه‌لر» پخش شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از تبریز به نقل از ستاد ارتباطات رسانه ای «فهما» از استان آذربایجان شرقی، «محمد هادی نیا» در ویژه برنامه گرامیداشت روز جهانی مساجد که از شبکه استانی سهند با عنوان «گئجه‌لر» برگزار شد، به ارایه گزارشی از فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان شرقی پرداخت و اظهار داشت: هم اکنون 1425 کانون در مساجد شهری و روستایی استان فعال هستند.

مدیر ستاد فهما آذربایجان شرقی با بیان این‌که بیش از 60 درصد کانون های فرهنگی هنری استان در مناطق روستایی و دورافتاده فعال هستند، خاطرنشان کرد: تاکنون 262 کانون مسجدی در استان؛ دارای کتابخانه و قرائتخانه بوده و این قرائتخانه ها با 13 هزار صندلی مطالعه میزبان علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی هستند.

وی در ادامه با بیان این‌که مسجد نهادی مردمی و در کانون های فرهنگی هنری نیز فعالیت های مردمی در تمامی مناسبت های ملی و مذهبی و در عرصه های آموزشی، اوقات فراغت، مهارت های زندگی، فعالیت های قرآنی، رشته های مختلف هنری و ... انجام می شود، افزود: تمامی این فعالیت ها بصورت افتخاری توسط خود اعضا و با مشارکت اهالی محل اجرایی می شوند.

هادی نیا با بیان این‌که فعالیت های بچه های مسجدی در کانون های فرهنگی هری مساجد در قالب سه شبستان(فرهنگ، هنر و نوآوری) و 12رواق ذیل آن تعریف و ساماندهی می شود، خاطرنشان کرد: مساجد و کانون های فرهنگی هنری در دوران کرونا؛ تعطیل نبودند؛ چنانکه شاهد پویش های مختلفی در راستای کمک به عموم مردم بودیم.

وی در ادامه با اشاره به اعطای هزاران بسته معیشتی به نیازمندان استان از سوی فعالان مسجدی و کانون های فرهنگی هنری در ایام کرونا گفت: در عین حال تاکنون ده ها تن گوشت گرم قربانی به همت خیرین  موسسه حضرت خدیجه شهر قم، خیرین برنامه سمت خدا و ستاد فهما تهیه و از طیق کانونهای فرهنگی هنری منتخب به نیازمندان سراسر استان اهدا شده است.

مدیر ستاد فهما آذربایجان شرقی با اشاره به این‌که اغلب مدیران مسئول کانون های فرهنگی هنری مساجد؛ جوانان تحصیلکرده هستند، تصریح کرد: همین امر موجب کاهش متوسط سنی نمازگزاران در مساجدی بوده که دارای کانون فرهنگی هنری هستند.

وی در پایان با تأکید بر این‌که اعتقاد داریم مساجد محلی برای تامین نیازهای اجتماعی فرهنگی هنری و تربیتی و آموزشی و مهارتی روز آحاد جامعه هستند، افزود: کانون های فرهنگی هنری مساجد فرصتی برای جذب حداکثری نوجوانان و جوانان به مساجد هستند که اگر مورد توجه قرار گیرند، می توانند در تعامل با دیگر نهادهای مسجدی؛ پاسخگوی نیاز خانواده های هر محل باشند.

گفتنی است، در ادامه این برنامه تلویزیونی، دو گروه سرود از کانون های فرهنگی هنری تبریز به اجرای برنامه پرداختند و تعدادی از مدیران مسئول کانونی و مربیان و اعضای فعال توضیحاتی از فعالیت های مسجدی ارایه کردند.

کد خبر 1208048

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha