رد پای عدالت اطلاعاتی به روستاهای مازندران رسید

مردمی بودن اصلی ترین جهت گیری دولت سیزدهم است و در راستای تحقق این شعار و برقراری عدالت ارتباطی در سطح استان مازندران از سوی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اقدامات شایسته ای اجرایی شد.

خبرگزاری شبستان-مازندران؛ از ابتدای روی کارآمدن دولت سیزدهم برنامه‌های خوب و مشخصی د رحوزه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام شد که اکثرا در حوزه محرومیت‌زدایی به‌ویژه توسعه زیرساخت‌های ارتباطی کشور بود. در راستای اجرای عدالت ارتباطی در بحث اینترنت پرسرعت نیز اقدامات خوبی در سطح شهرها و روستاهای استان ها صورت گرفت، پروژه مهم تحقق شبکه ملی اطلاعات نیز در برنامه دولت سیزدهم جان گرفت و مقرر است تا پایان دولت محقق شود.

 

ضریب نفوذ شکبه تلفن ثابت در مازندران ۱۴.۰۴ است و در بخش تلفن همراه ۱۳۶ است، در اولین کمیته توسعه فناوری شبکه اطلاعات بر لزوم توجه شهرداری‌ها به درآمد پایدار این موضوع یعنی بحث ftth تاکید شد.

 

در مازندران گردشگرپذیر بحث دیجیتال هوشمند و توسعه ارتباطات ضرورت دارد، تاکنون ارزیابی عملیاتی در دستگاه‌های اجرایی انجام شد.

 

*جزییات ارتقای سایت و دکل در روستاهای مازندران

 در سال ۱۴۰۰ از ابتدای دولت سیزدهم، ۱۲ سایت جدید برای پوشش ۲۸ روستا با اعتباری بالغ بر ۲۴ میلیارد تومان و از ابتدای سال تا پایان خرداد ۱۴۰۱، دو سایت جدید برای پوشش سه روستا با اعتبار ۶ میلیارد تومانی، از ابتدای تیر ماه تا هفته دولت ۱۰ سایت جدید برای پوشش ۱۶روستا با اعتبار ۲۸ میلیارد تومان راه اندازی شد.

 

 در حوزه ارتقای سایت (جایی که دکل دارد) در سال ۱۴۰۰، هشت سایت برای ۳۰ روستا با اعتبار ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان انجام شد، از ابتدای سال تا پایان خرداد ماه، ۱۰ سایت برای پوشش ۲۵ روستا با اعتبار با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان، از ابتدای تیر ماه تا هفته دولت هفت سایت برای پوشش ۱۳ روستا انجام شد.

 

در بخش فیبرنوری در شهرستان ساری با صرف ۶.۷ میلیارد تومان اعتبار، در شهرستان سوادکوه کار فیبرنوری به مبلغ ۶.۳ میلیارد تومان به طول ۴۲ کیلومتر، در شهرستان بابل از ابتدای گلوگاه شهری تا مناطق بالادست حدود ۱۲ میلیارد تومان به طول ۷۷ کیلومتر، در شهرستان نکا ۱۳ میلیارد تومان به طول ۴۵ کیلومتر، فیبر نوری جاده هزار بالغ بر ۱۷ میلیارد ریال به طول ۱۱۰ کیلومتر انجام شد.

 

 از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون جهت محرومیت زدایی نصب سایت جدید در ۵۵ روستا و ارتقای ۶۸ سایت استان با پوشش اینترنت پر سرعت انجام شد.

 

*رفع موانع و تزریق اعتبار از محل مصوبات سفر رئیس جمهور

 

باتوجه به اینکه برای نصب دکل با مشکل تخصیص زمین و فضا وجود دارد، زمین گران شده و مسائلی زمان صدور مجوزها را طولانی می‌کند، از محل اعتبارات مصوب سفر رئیس جمهور کمک شایانی صورت گرفت.

 

طی مصوبات سفر شهرستانی استاندار در شهرستان چالوس در سیل اخیر دستور ۴۶۳ کیلومتر در حوزه روستایی ابلاغ شد و ۳۶۰ کیلومتر هم در حال اجراست و تا پایان سال ۱۴۰۲ انجام خواهد شد.

 

نصب و راه اندازی ۴۶ سایت جدید برای ۶۳ روستا صورت گرفت، پروژه‌ها مختص هفته دولت نیست و ادامه دارد، بهره‌برداری از دکل روستای آبکسر همزمان انجام شد.

کد خبر 1208050

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha