نقش مهم مداحان و هیئات مذهبی در جهاد تبیین مهم است

ارجونی در دیدار با مدیرکل اوقاف گیلان اعلام کرد: نقش مداحان و هیئات مذهبی در جهاد تبیین مهم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «یوسف ارجونی»، روز گذشته در دیدار با مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان گفت: نهادهای متولی امور فرهنگی کشور مانند ادارات‌ اوقاف و امور خیریه از ظرفیت‌های خوبی برخوردار هستند که قابلیت تاثیرگذاری فاروانی در حوزه فرهنگی و هنری کشور دارند.

رئیس سازمان بسیج مداحان و هیئات مذهبی کشور بر لزوم همکاری نهادی های انقلابی برای ترویج شعائر اسلامی و آموزه های انقلابی تاکید کرد و، اظهار داشت: گفتمان انقلاب اسلامی، گفتمان ظلم ستیزی و یاور مظلوم است که می تواند به کمک مداحان و هیئت های مذهبی ترویج پیدا کند.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۵۰ هزار مداح در کشور داریم، گفت: با توجه به این جامعه آماری و همچنین ظرفیت عظیم بقاع متبرکه و مساجد نقش مداحان و هیئات مذهبی در جهاد تبیین که از تاکیدات مقام معظم رهبریست مهم است.

ارجونی با اشاره به همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه گیلان و بسیج مداحان این استان در برگزاری مراسم و تولیدات رسانه ای گفت: کار فرهنگی باید تمرکز و همگرایی داشته باشد و از فعالیت های جزیره ای اجتناب کرد.

 

فعالیت های قرآنی و مذهبی از راه های تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی

حجت الاسلام «علیزاده» مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان نیز در این دیدار با اشاره به سیاست سازمان اوقاف در استقرار هیات های مذهبی شاخص در بقاع متبرکه گفت: فعالیت های قرآنی و مذهبی از راه های تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی هر منطقه است.

وی به همکاری هیئت های مذهبی در اجرای کمک های مومنانه در ایام کرونا اشاره و اظهار کرد: فعالیت های هیئت های مذهبی در ایام کرونا تعطیل نشد و به شکلی دیگر خود را در عرصه همدلی مومنانه نشان داد.

مدیرکل اوقاف گیلان، درباره همکاری ادارات اوقاف استان گیلان با جامعه مداحان و هیئت های مذهبی گفت: برنامه‌های سوگواره بصیرت عاشورایی از هشتم مرداد تا پنجم مهرماه امسال همزمان با اول محرم تا آخر صفر در امامزادگان و بقاع متبرکه در سه سطح اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه ۳۶ بقعه متبرکه از بقاع مجری طرح در گیلان سطح یک، ۷۰ بقعه سطح ۲ و ۳۹۴ بقعه متبرکه در سطح سه هستند، بیان کرد: برنامه های بصیرت عاشورایی در ۲ بخش، بخش اول اجرای برنامه‌ های فرهنگی و تبلیغی در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه و بخش دوم، اجرای صحیح و امینانه نیات واقفین در موضوعات روضه خوانی، عزاداری و اطعام برگزار خواهد شد.

علیزاده اظهار داشت: در برنامه های تبلیغی مختلف ادارات اوقاف گیلان هیات های مذهبی شاخص و مداحان نقش محوری دارند.

در پایان این دیدار رئیس سازمان بسیج مداحان کشور با اهدای لوح تقدیر و تندیس از حجت الاسلام علیزاده، مدیرکل اوقاف گیلان تقدیر کرد.

کد خبر 1208098

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha