پیش بینی برداشت ۱۳۳ تن بادام دیم  در سربیشه

زرگری گفت: پیش بینی می شود امسال از سطح۲۲۲ هکتار از باغات بادام دیم شهرستان سربیشه۱۳۳ تن بادام برداشت شود.

«محمدرضا زرگری» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند اظهار داشت: بر اساس پیش بینی انجام شده امسال از سطح 222 هکتار از باغات بادام دیم شهرستان 133 تن بادام برداشت می شود.

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سربیشه عواید حاصل از فروش این میزان بادام را 79 میلیارد ریال اعلام کرد و با بیان اینکه افراد بهره بردار 440 نفر هستند، متوسط برداشت بادام دیم را 500 تا 600 کیلوگرم در هکتار عنوان کرد و یادآور شد: در این شهرستان 222 هکتار باغ دیم و 267 هکتار باغ آبی بادام وجود دارد.

 

به گفته وی بادام از درختان کم آب بر است که از نظر اقتصادی می تواند در معیشت و درآمد کشاورزان تحول ایجاد کند و قابلیت خوبی جهت غرس در اراضی شیب دار و کشت به صورت دیم را دارد.

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سربیشه با بیان اینکه برداشت بادام به صورت سنتی انجام می شود، یادآور شد: هر ساله همزمان با آغاز فصل برداشت بادام، زمینه اشتغال تعداد زیادی کارگر فصلی فراهم می شود.

 

زرگری با اشاره به ویژگی و شرایط آب و هوایی کشت بادام افزود: درخت بادام نیاز زیادی به آبیاری ندارد و در برابر کم آبی مقاوم و نگهداری از آن نسبت به درختان دیگر راحت‌تر است.

 

وی تأکید کرد: طرح توسعه باغات دیم در اراضی شیبدار با هدف کاهش فرسایش خاک و افزایش تولید و سطح زیر کشت محصولات باغی طی چند سال اخیر در سطح شهرستان انجام گرفته است که تاکنون در سطح ۱۵ هکتار توسعه باغات دیم در سطح شهرستان صورت گرفته است.

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1208106

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha