نظارت مستمر برای تامین نیازهای دارویی مردم در داروخانه ها و جبران کمبودها

محمدی با بیان اینکه فاز اول بیمارستان رازی شهر ایلام در صورت تأمین آب مورد نیاز، در کوتاه ترین زمان ممکن به بهره برداری خواهد رسید، گفت: تلاش می شود که این کمبودها به سرعت مرتفع شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام، در نشست خبری با جمعی از رسانه های دیداری و شنیداری با بیان اینکه بهترین راه پیشگیری از ابتلاء و شیوع بیماری ها، رعایت مسائل و الزامات بهداشتی است، اظهار کرد: با توجه به در پیش بودن کنگره عظیم اربعین حسینی، ضرورت دارد که همه مردم و زائران عزیز مسائل و موضوعات بهداشتی را با ظرافت، دقت و حساسیت رعایت نمایند و از مصرف نوشیدنی ها و اغذیه های غیربهداشتی جداً خودداری کنند.

 

«جاسم محمدی» با اشاره به اینکه کمبود برخی اقلام دارویی در سطح استان مقطعی است و تلاش می شود که این کمبودها به سرعت مرتفع شوند، افزود: با نظارت میدانی و همراهی و همکاری برخی داروخانه‌ها، سعی شده است که این کمبودها جبران و مردم کمتر با مشکل مواجه شوند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام با بیان اینکه فاز اول بیمارستان رازی شهر ایلام در صورت تأمین آب مورد نیاز، در کوتاه ترین زمان ممکن به بهره برداری خواهد رسید، یادآور شد: تجهیزات برق بیمارستان جهت بهره برداری فاز نخست تامین شده و در صورت تأمین آب با ظرفیت ۳۰۰ لیتر در ثانیه، بلافاصله فاز اول آن راه اندازی و آماده خدمات رسانی به مردم خواهد شد.

 

lحمدی با اشاره به اینکه ۷۵ درصد مرگ و میرهای استان ناشی از بیماری های قلبی، دیابت و سرطان است، خاطرنشان ساخت: نیازهای تجهیزاتی برای رادیوتراپی، آنژیوگرافی، عمل قلب باز و ... از جمله اولویت‌های درمانی استان است و رفع این مسائل در دستور کار قرار دارد.

 

وی بر وجود بیماری کرونا و سرایت پذیری بالای این ویروس اشاره و تصریح کرد: ایمنی دُز یادآور اول پس از چند ماه بسیار کم می‌شود، بنابراین با تزریق دُز چهارم واکسن کووید ۱۹ و افزایش آنتی بادی سیستم ایمنی بدن تقویت شده و از مرگ و میر جلوگیری می کند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام با بیان اینکه رسالت خبرنگاران و رسانه‌ها، رسالتی بسیار خطیر و ارزشمند است، تأکید کرد: رسانه ها در پیشبرد اهداف و برنامه ها خیلی مؤثرند و بسیاری از مسائل و مشکلات جامعه با ورود به موقع رسانه ها، به خوبی حل و فصل می شوند.

کد خبر 1208107

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha