لزوم تعامل در ساختارهای اجتماعی و اقتصادی برای کسب نتایج اخلاقی در حوزه اقتصاد

ایزدفر گفت: برای کسب نتایج اخلاقی در حوزه اقتصاد به تعامل در ساختارهای اجتماعی و اقتصادی نیاز دارد و ایجاد تعامل میان تمامی بخش ها، تصمیمات و سیاست گذاری های در حوزه های اجتماعی و اقتصادی ضروری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «صلاح الدین ایزدفر»، امروز (دوشنبه 31 مرداد) در جلسه کمیسیون اخلاق کسب و کار اتاق بازرگانی فارس گفت: برای کسب نتایج اخلاقی در حوزه اقتصاد به تعامل در ساختارهای اجتماعی و اقتصادی نیاز دارد.

رئیس کمیسیون اخلاق کسب و کار اتاق بازرگانی فارس افزود: ایجاد تعامل میان تمامی بخش ها، تصمیمات و سیاست گذاری های در حوزه های اجتماعی و اقتصادی ضروری است.

وی اضافه کرد: برای اثرگذاری در محیط کار باید با سایر افراد ارتباط برقرار کنیم و در انجام وظایف روزانه و طی مسیر شغلی، کمک دریافت کرده و نسبت به اهداف و ارزش ‌های سازمان احساس غرور داشته باشیم.

ایزدفر تاکید کرد: مباحث اخلاق در کسب و کار و وفای به عهد و تعهد در روابط بین فردی در کسب و کار در جامعه دارای اهمیت است و باید مورد توجه باشد.

«بیژن کیا»، نیز گفت: احساس تعلق در انسجام گروهی مهم است و عنصر کلیدی انسجام اجتماعی، تعلق اجتماعی است و پذیرش اجتماعی شرط لازم برای ایجاد انسجام اولیه در فرد است.

استاد دانشگاه و کارشناس فرهنگی در فارس افزود: ضعف مدیر یا سرپرست در تقویت پذیرش فرد، عدم ایجاد موقعیت برای فرد و فقدان زمینه مناسب برای تعامل سازنده و پویا از عوامل اصلی ضعف یا تخریب انسجام درون گروهی است.

وی تاکید کرد: اعتماد اجتماعی در جامعه با همیت دادن به دیگران به عنوان یک ابزار و سرمایه جامعه حاصل می شود.

کد خبر 1208110

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha