۵۶۴ پروژه عمرانی استان سمنان در هفته دولت افتتاح می شود

هاشمی از افتتاح وبهره برداری ۵۶۴ پروژه عمرانی با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۵۰۱ میلیارد تومان خبردادوگفت:همچنین ۳۶پروژه اقتصادی و سرمایه گذاری با اعتبار ۵۰۵ میلیارد تومان در این هفته افتتاح خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، سید«محمدرضا هاشمی» در نشست خبری به مناسبت هفته دولت با بیان اینکه ستاد بزرگداشت هفته دولت در استان، شهرستان‌ها و بخش‌ها تشکیل و برنامه‌های کمیته‌های تخصصی ذیل ستاد نیز تدوین شده است گفت: رائه و اطلاع‌رسانی توفیقات نظام یکی از وظایف ما در زمینه جهاد تبیین است که هفته دولت فرصت مناسبی برای اطلاع‌رسانی این دستاوردهای نظام و دولت به مردم است.

 

استاندار سمنان با تأکید براینکه برنامه‌ها و مناسبت های ویژه گرامیداشت هفته‌ دولت در استان سمنان به بهترین‌ نحو ممکن و با محوریت و استفاده از پتانسیل مردم برگزار خواهد شد اظهارداشت: سفر به شهرستان ها، دیدار با خانواده معظم و معزز شهدا، دیدار با نخبگان، سفر به روستاها و بخش ها، برگزاری یادواره شهدا، دیدار مردمی و شرکت‌ در نماز جمعه، برگزاری نشست خبری، حضور مدیران‌کل در جای جای استان، افتتاح و بهره برداری از پروژه های عمرانی و اقتصادی و سایر موارد از جمله برنامه‌هایی است که در هفته‌ دولت‌ سال جاری برگزارمی شود.

 

وی از افتتاح وبهره برداری  ۵۶۴ پروژه عمرانی و با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۵۰۱ میلیارد تومان خبردادوگفت: سال گذشته ۲۸۴ پروژه عمرانی با اعتبار ۴۸۸ میلیارد تومانی افتتاح شدکه تعداد پروژهای عمرانی و اعتبارات آن نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

 

هاشمی با بیان اینکه همچنین درهفته دولت ۳۶ پروژه اقتصادی و سرمایه گذاری با اعتبار ۵۰۵ میلیارد تومان افتتاح خواهند شد، اضافه کرد: با افتتاح این پروژه ها برای ۴۴۴نفر اشتغال جدید ایجاد می شود.

 

استاندارسمنان اتمام پروژه های نیمه تمام را از اولویت های دولت سیزدهم عنوان وبیان کرد: عملیات اجرایی ۸۷ پروژه عمرانی جدید در مجموع شهرستان های استان با اعتیار یکهزار و ۵۱۷ میلیارد تومانی شروع می شود.

 

وی تصریح کرد: در سال گذشته عملیات اجرایی ۸۴ پروژه با اعتبار ۴۰۵ میلیارد تومانی انجام شد که سالجاری تعداد و اعتبار آن افزایش داشته است.

 

هاشمی در ادامه به سفر ریاست جمهوری به استان سمنان اشاره کردو گفت: این سفر ۱۴۵ مصوبه داشت که ۸۷۷ میلیارد و ۵۳۸ میلیون تومان تخصیص برای آن در نظر گرفت شد.

 

استاندار سمنان با بیان اینکه بعد از سفر ستاد پیگیری مصوبات تشکیل شد که ۱۵ هزار میلیارد تومان از اعتبارات عمرانی و تسهیلاتی بانک ها پرداخت شد اضافه کرد:پل غیر همسطح شهرک صنعتی یکی از مصوبات این سفر بودو کار اجرایی آن در حال انجام است و تا پایان شهریور ماه تکمیل خواهد شد.

 

وی تعداد درخواست های مردمی دراین سفر را ۳۲ هزار و ۳۶۷ موردذکر کردوافزود: ۱۲ هزار و ۴۱ مورد مربوطه به دستگاههای اجرایی و ادارات کل بود که به آنها ارجاع داده و پاسخ نیز دریافت شد.

 

هاشمی با اشاره به اینکه۱۶ هزار و ۹۵۴ مورد درخواست تسهیلات ازدواج و مسکن و درمان بود که پرداخت شد اظهارداشت:۶ هزار و ۴۱۶ فقره وام قرض الحسنه ۱۵ میلیون تومانی توسط ۵ بانک عامل در این مدت پرداخت شده است.

 

استاندار سمنان درادامه به ۱۶۷ سفر در سطح استان سمنان اشاره کردوگفت: این سفرها ۱۱۷ مورد شهری و ۵۰ مورد نیز روستایی بوده که ۴۱۵ مصوبه داشته و قریب به ۶۷ درصد از مصوباتی که در سفرهای شهرستانی داشته ایم، محقق شده است.

 

وی در ادامه هدف از بازگرداندن واحدهای صددرصد راکد استان سمنان راتقویت تولید و اشتغال دانست وافزود: یک هزار و ۸۵۰ واحد صنعتی در استان وجود دارد که از این تعداد ۱۴۸ واحد سال گذشته راکد بودند.

 

هاشمی ضمن بیان اینکه ۴۶ واحد صنعتی صددرصد راکد استان سمنان مجدد راه اندازی شدند، افزود: این اقدام باعث شد تا برای یک هزار و ۳۰۰ خانوار از طریق ایجاد فرصت شغلی، نشاط اجتماعی فراهم شود.

 

استاندار سمنان با تأکید براینکه اجازه تعطیلی هیچ واحد تولیدی در استان داده نشده است،ادامه داد: برعکس در استان سمنان فضا همواره مبتنی بر ایجاد یک فضای مطلوب برای سرمایه گذار بود تا دغدغه‌ای به جز تولید نداشته باشد و در این راه تاکید شد دستگاه‌های خدمات رسان اجازه قطع انشعاب واحدهای تولیدی ندارند.

 

وی تصریح کرد: این آمادگی وجود دارد تا از ظرفیت و پتانسیل سرمایه گذاران برای راه‌اندازی واحدهای راکد و ورشکسته از طریق واگذاری و همچنین تزریق تسهیلات به منظور افزایش ظرفیت تولید و اشتغال استان استفاده کنیم.

 

هاشمی افزود: واحدهای تولیدی مستقر استان سمنان در راستای تقویت تعاملات و منابع اعتباری به لحاظ اعطای تسهیلات و ارتقا شاخص‌های اقتصادی و تولید، از ظرفیت بانک‌های عامل می‌بایست برای مراودات مالی خود استفاده کنند.

 

استاندار سمنان با بیان اینکه ۱۰ هزار میلیارد تومان از محل سفر رئیس جمهور به استان در اختیار بانک‌های عامل قرار گرفته است، بیان کرد: این تسهیلات در حوزه برون رفت از مشکلات تولیدی و اشتغال‌زایی بسیار مؤثر است.

 

وی تصریح کرد: از محل سفر حجت‌الاسلام رئیسی و در حوزه پروژه‌های عمرانی نیز ۸۷۸ میلیارد تومان در اختیار ۲۹ دستگاه اجرایی قرار گرفته که از این بین ۲۳ دستگاه اجرایی به صورت ۱۰۰ درصدی نیز این اعتبارات را جذب کردند.

 

هاشمی با بیان اینکه سال مالی ابتدای تیرماه بود اما امسال برای اینکه دستگاه‌ها بتوانند جذب بهتری داشته باشند، تا پایان شهریورماه اختصاص اعتبارات تمدید شده است، گفت: پذیرفتنی نیست که مدیران نسبت به جذب اعتبارات سفر به خوبی عمل نکنند.

 

استاندار سمنان ادامه با اشاره به اینکه تاکنون ۲ جلسه با حضور ریاست جمهوری درخصوص مسکن داشته ایم، گفت:تامین زمین با پیگیری های معاونت عمرانی شکل گرفت.

 

وی ضمن بیان اینکه ۲ هزار و ۸۳۶ هکتار زمین برای ۴ سال در نظر گرفته شده است، افزود: یک هزار و ۲۲ هکتار زمین آماده شده و در اختیار پیمانکاران قرار گرفته است.

 

هاشمی از ثبت نام ۸ هزار و ۱۴۸ نفر برای مکسن خبردادوافزود: از این تعداد فقط ۲۴ هزار و ۲۶۸ نفر واجد شرایط بودند که ۱۸ هزار و ۶۵۱ متقاضی تشکیل پرونده داده و ۵ هزار و ۲۳۴ نفر وجه پرداخت کرده اند.

 

استاندار سمنان با بیان اینکه ۲ هزار و ۲۵۹ واحد در حال ساخت است، اضافه کرد: ۲ هزار و ۲۱۸ واحد نیز پروانه ساخت گرفته اند که کار عملیاتی آن به زودی آغاز خواهد شد.

 

وی همچنین تصریح کرد: به پیمانکاران تاکید شده تا از مصالحی استفاده کنند که در داخل استان ساخته می شود.

 

استاندار سمنان  درخصوص کنکور سراسری و عملکرد دانش آموزان استان سمنان، گفت: در کنکور سراسری امسال مجموعاً ٢٣ دانش‌آموز پر تلاش استان موفق به کسب رتبه زیر ١٠٠ کنکور سراسری شده‌اند که سهم شهرستان سمنان ١١ نفر، شهرستان شاهرود و گرمسار هر کدام چهار نفر، شهرستان دامغان سه نفر و مهدی شهر یک نفر است.

 

وی ضمن بیان اینکه دانش آموزان حائز رتبه‌های برتر استان سمنان در کنکور سراسری از افتخارات استان هستند، افزود: از محل سفر رئیس جمهور به استان سمنان در نوسازی و تجهیز مدارس و همچنین احداث استخر و سالن‌های ورزشی ویژه مجموعه دانش آموزی، اعتبارات بسیار خوبی تخصیص یافته است.

 

هاشمی در ادامه با بیان اینکه ۹۰ درصد مطالبات گندم‌کاران استان سمنان پرداخت شده است، گفت: افزایش نظارت بر نانوایی‌ها در استان به منظور بررسی مسائل و موارد احتمالی موجود، جلوگیری از تخلفات و همچنین افزایش کیفیت نان، در دستور کار باشد.

 

استاندار سمنان با اشاره به اینکه ۶۳ هزار و ۷۴۵ تن گندم در سطح استان خریداری شده است، گفت: این میزان از گندم با ۷۳۶ میلیارد تومان خریداری شد که ۶۵۰ میلیارد تومان از مطالبات کشاورزان تاکنون پرداخت شده است.

 

وی بیشترین میزان خریداری گندم از شهرستان میامی با ۳۱ هزار تن و ۱۱ هزار تن از گرمسار اعلام کردوافزود: نسبت به سال گذشته خرید گندم دراستان سمنان رشد ۵۰درصدی داشته است.

 

 

کد خبر 1208111

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha