اصحاب رسانه در حفظ اعتماد میان اقشار جامعه نقش مهمی دارند

طاهری گفت: بزرگترین سرمایه اجتماعی یک کشور، اعتماد است و اعتماد بین توده های مردم و اقشار جامعه باید همواره حفظ شود و خبرنگاران و جامعه خبری در این حوزه یکی از نقش های اصلی در حفظ انسجام جامعه را بر عهده دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «مهدی طاهری»، امروز (دوشنبه 31 مرداد) در نشست صمیمی شورای اسلامی و شهرداری شیراز با اصحاب رسانه که به مناسبت بزرگداشت روز خبرنگار برگزار شد، گفت: روز خبرنگار امسال با ایام شهادت امام حسین (ع) مصادف شد و به همین دلیل با تاخیر میزبان اصحاب رسانه هستیم.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز افزود: رسانه نقش مهمی در عرصه های مختلف دارد و باید گفت که اعتماد سخت ایجاد می شود و بسیار سهل از دست می رود.

وی اضافه کرد: بزرگترین سرمایه اجتماعی یک کشور، اعتماد است و اعتماد بین توده های مردم و اقشار جامعه باید همواره حفظ شود و خبرنگاران و جامعه خبری در این حوزه یکی از نقش های اصلی در حفظ انسجام جامعه را بر عهده دارند.

طاهری تاکید کرد: امروز با انبوهی از اخبار تایید نشده و تایید شده مواجه هستیم که می توانند موجب اعتماد و عدم اعتماد شوند و دست خبرنگارانی که صراحت و شجاعت به خرج می دهند و موقع شناس هستند را باید بوسید.

وی تصریح کرد: برخی اخبار اگر در زمان لازم به جامعه منتقل نشوند گرچه با صراحا و شجاعت باشند، فایده لازم را ندارند و بین خبر و تحلیل اختلاف است و حوزه خبر باید شفاف باشد و به تحلیل نباید نقش خبر داد.

کد خبر 1208112

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha