برگزاری دوره‌های مهارت افزایی برای زنان سرپرست خانوار و کارآفرین گیلانی

یعقوب نژاد از برگزاری دوره‌های مهارت افزایی برای زنان سرپرست خانوار و کارآفرین گیلانی خبر داد و گفت: امیدواریم پس از گذراندن این دوره‌ها شاهد بالندگی زنان کارآفرین و اشتغال زایی در بین زنان سرپرست خانوار باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «‌زهرا یعقوب نژاد» امروز (دوشنبه، ۳۰ مرداد) در جمع خبرنگاران حمایت از زنان سرپرست خانوار و کارآفرین را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: برای توان افزایی به ویژه برای زنان سرپرست خانوار و زنان کارآفرین باید بیشتر از اینها برنامه‌ریزی شود.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری گیلان از برگزاری دوره‌های مهارت افزایی برای زنان سرپرست خانوار و زنان کارآفرین گیلانی خبر داد و عنوان کرد: مهارت‌های کسب و کار در این قشر مهم از جامعه به شدت مورد تاکید و توجه حوزه زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری قرار دارد.

یعقوب نژاد با بیان اینکه گذراندن دوره‌های مهارتی به زنان سرپرست خانوار جهت امرار معاش خانواده کمک شایان توجهی می‌کند تصریح کرد: در سند تحول بنیادین امور خانواده توانمند سازی اقتصادی زنان اعم از زنان فعال در حوزه کارآفرینی و زنان علاقمند برای ورود به این بخش به جد مورد پیگیری قرار دارد.

وی ضمن تقدیر و تشکر از نهادهای حمایتی و دستگاه‌هایی که دوره‌های آموزشی را ارائه می‌دهند اذعان کرد: یکی از مواردی که در استان گیلان به دنبال آن بوده‌ایم این است که حلقه‌هایی که می‌توانند مکمل بخش مهارت افزایی زنان باشند را فعال کنیم که آموزشگاهای فنی و حرفه‌ای جزو همین موسسات محسوب می‌شوند.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری گیلان افزود: ایده‌های خلاقانه زنان کارآفرین در دوره‌های مهارت افزایی قطعا می‌تواند کمک حال باشد و ما این موضوع را در قالب جلسات تصمیم‌گیری و سیاست‌گذاری دنبال و پیگیری می‌کنیم.

یعقوب نژاد باورمندی به مهارت آموزی را برای دفتر امور زنان و خانواده موضوعی بسیار مهم ذکر کرد و یادآور شد: امیدواریم پس از گذراندن دوره‌های تئوریک مهارت افزایی شاهد بالندگی زنان کارآفرین و اشتغال زایی در بین زنان سرپرست خانوار به ویژه افرادی که تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند باشیم.

وی با تاکید بر اینکه قبل از برگزاری دوره‌های مهارتی و مهارت افزایی برای زنان نیازسنجی انجام می‌شود خاطرنشان کرد: این نیازسنجی و اولویت‌ گذاری بر اساس پتانسیل و ظرفیت‌های هر کدام از  شهرستان های استان گیلان تعیین می‌شود تا بدین ترتیب شاهد ایجاد کسب و کارهای پایدار در سطح مناطق باشیم.

کد خبر 1208116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha