طرح ملی «حامیم» در دانشگاه بیرجند اجرا می‌شود

طرح ملی «حامیم» با هدف توانمندسازی دانشجویان فعال دانشگاه بیرجند اجرا و امتیازات آن برای برگزیدگان دو واحد درسی، کمک هزینه عتبات، اردوی مشهد مقدس و ... محسوب می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام «محمدعلی جعفری» امروز (31 مرداد) در نشست خبری با اصحاب رسانه از اجرای طرح حامیم با هدف توانمندسازی دانشجویان فعال فرهنگی، سیاسی و اجتماعی استان خراسان جنوبی خبر داد.

 

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بیرجند با بیان اینکه این طرح از پنجم شهریور ماه به مدت یک هفته در دانشگاه بیرجند اجرا می‌شود، گفت: مراسم افتتاحیه این طرح پنجم شهریور با حضور استاندار و نماینده ولی فقیه در خراسان‌ جنوبی در تالار ولایت دانشگاه برگزار می‌شود.

 

جعفری مخاطبان این طرح را دانشجویان انقلابی، کنش‌گران و فعالان سیاسی، فرهنگی و مذهبی دانشگاه‌های سراسر استان عنوان کرد و گفت: طرح حامیم با توجه به حضوری شدن کلاس‌ها و برگشت دانشجویان به دانشگاه‌ها پس از دو سال شیوع کرونا در راستای لبیک به فرمان مقام‌ معظم رهبری مبنی بر فرصت دادن به جوانان، برگزار می‌شود.

 

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بیرجند تصریح کرد: در طرح حامیم تلاش می کنیم تا دانشجویان فعال فرهنگی دانشگاه‌ها را به عنوان حلقه‌های میانی و جریان‌ساز تقویت کنیم چراکه این حلقه‌های میانی در دانشگاه‌ها بین حاکمیت، امت و مردم یک واسطه هستند که این می‌تواند برکات زیادی داشته باشد.

 

جعفری با بیان اینکه طرح حامیم و توانمندسازی برای نخستین بار در دانشگاه‌های کشور برگزار می‌شود، افزود: ظرفیت این طرح ۲۵۰ نفر پیش‌بینی شده است.

 

وی افزود: دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها رسالت خود را حمایت، هدایت و نظارت بر فعالیت‌های فرهنگی و اسلامی در دانشگاه می‌داند لذا  به جهت اینکه دانشجویان و فعالان فرهنگی باید آماده و توانمندی و اطلاعات لازم را داشته باشند این طرح اجرا می شود.

 

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بیرجند افزود: همچنین امسال همزمان با سوم شهریور ضیافت اساتید در دانشگاه بیرجند برگزار خواهد شد.

 

حجت‌الاسلام جعفری ادامه داد: همچنین فعالیت‌های کلان‌تری از جمله ضیافت اساتید نیز تحت عنوان دانش‌افزایی سالی یک تا دو مرتبه در دانشگاه و با حضور اساتید ویژه و ممتاز برگزار می‌شود.

 

وی عنوان کرد: امتیازاتی از جمله دو واحد درسی، کمک هزینه عتبات عالیات، اردوی مشهد مقدس برای برگزیدگان، اردوی تکمیلی به صورت کشوری از میان برگزیدگان و توانمندان برای طرح حامیم در نظر گرفته شده است.

 

حجت‌الاسلام جعفری در پایان گفت: همچنین امسال همزمان با سوم شهریور ضیافت اساتید در دانشگاه بیرجند برگزار خواهد شد.

 

 

کد خبر 1208122

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha