جامعه پردازی در گام دوم انقلاب با رویکرد هیات مذهبی

حجت الاسلام باباخانی گفت: یکی از مهمترین رسالت‌های تشکیل سازمان هیئت ها و تشکل های دینی در دراز مدت جامعه پردازی در گام دوم انقلاب اسلامی با رویکرد هیئت های مذهبی است.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، همزمان با ایام عزاداری سالار شهیدان امام حسین علیه السلام نخستین نشست خبری رئیس سازمان هیات و تشکل های دینی سازمان تبلیغات اسلامی بعد از ظهر دوشنبه ۳۱ مرداد ماه با جمعی از اصحاب رسانه و خبرنگاران برگزار شد.
 
 بنابر این گزارش حجت الاسلام مجید باباخانی رئیس سازمان هیئت ها و تشکل های دینی با اشاره به سیاست ها و اهداف سازمان تبلیغات اسلامی از راه اندازی و تشکیل این این سازمان هیئت ها گفت: مجموعه سازمان تبلیغات اسلامی متشکل از بخش‌های متعددی در زمینه حمایت و نظارت بر تشکل های دینی در قالب سازماندهی هیئت ها و مداحان و انجمن های اسلامی بود.
 
حجت‌الاسلام باباخانی تصریح کرد:  اغلب این بخش ها به صورت سنتی اداره می شد در این میان دو مجموعه دیگر به نام دل دل و مرکز دینی سازمان تبلیغات اسلامی یکی برای پیگیری بیمه ستایشگران و مداحان اهل بیت علیهم السلام و همچنین معرفی کتاب های سال عاشورا و دیگری با سیاست پیگیری و حمایت مجموعه های شاخص تشکل های دینی راه اندازی شد.
 
وی افزود: در دوره جدید فعالیت سازمان تبلیغات اسلامی مقرر شد تا سازمانی واحد و منسجم با رویکرد جدید به ادغام ظرفیتهای گذشته پرداخته و سازمان هیئت ها و تشکل های دینی تأسیس و برنامه‌های گذشته با نظم و انسجام هرچه بیشتر پیگیری و اجرا شود
 
حجت الاسلام باباخانی تاکید کرد: سیاست اصلی تشکیل سازمان هیئت ها و تشکل های دینی وحدت رویه در مجموعه های مرتبط با هیات مذهبی است تا شاهد انسجام تصمیم‌گیری در مورد آنها باشیم گفتنی است  مجموعه های گذشته سازمان تبلیغات با حفظ هویت خود تمام فعالیت ها و اهداف خود را دنبال میکنند.
 
وی با اشاره به مهم‌ترین اهداف بلندمدت سازمان هیئت ها و تشکل های دینی سازمان تبلیغات اسلامی عنوان کرد:  جامعه پردازی در گام دوم انقلاب اسلامی در حوزه هیئت های مذهبی مهمترین هدف و سیاست بلندمدت سازمان هیئت ها و تشکل های دینی است.
 
 
حجت الاسلام باباخانی افزود: در این مجموعه شاعران آیینی، نغمه پردازان، رسانه های هیئتی، پژوهشگران حوزه هیئت و کانون های فرهنگی و تبلیغی ذیل موضوع تشکل های دینی و هیئت‌های مذهبی مرتبط می شوند. تا در یک قالب منسجم فعالیت نظارتی و دادن مجوز ها انجام شود همچنین سازمان هیئت ها و تشکل های دینی با راه اندازی سامانه صدای هیئت پل ارتباطی میان مسئولین هیتی ایجاد و راه شنیدن پیشنهادات و انتقادات مردمی از هیات مذهبی را فراهم کرده است.
 
 
رئیس سازمان هیئت ها و تشکل های دینی عنوان کرد: در حال حاضر حدود ۴۰۰ اداره سازمان تبلیغات اسلامی در شهرهای مختلف کشور فعالیت می‌کنند که در آن‌ها کارشناسان از طریق اصناف هیئت‌های مذهبی بر کارکرد هیئت ها  نظارت داشته و در آینده قصد داریم طرح های مفصلی پیرامون ساختار جدید هیئت های مذهبی در قالب اندیشکده هیئت راه اندازی کنیم که  ریاست آن برعهده دکتر سنگری بوده و در حال حاضر  پیگیر طرح صیانت هیئت های مذهبی و ستایشگری هستند.
 
وی با اشاره به فعالیت نخستین مهرواره هوای ما پیرامون ساختار و فعالیت های هیئت های مذهبی گفت: مهرواره هوای نو که یک رویداد بزرگ در ساختار هیئت محسوب می شد اولین دوره خود را برگزار کرد و هم اکنون جلسات شورای مرکزی آن برای برنامه ریزی گسترده تر در دوره جدید در حال برگزاری است. بر این اساس نظرات کارشناسان و پیشنهادات و انتقادات پیرامون برگزاری دوره اول به دست آمده تا بتوانیم با رویکرد گسترده موضوع مهرواره هوای نو را در تمام استان های کشور اجرا کنیم و در دوره جدید پیرامون حوزه کتاب هیئت، اقتصاد هیئت و سایر بخش ها با پختگی و انسجام بهتر عمل شود.

 

 

 

 
کد خبر 1208127

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha