رسانه‌ها برای تحقق سیاست حمایت از خانواده پای کار باشند

یعقوب‌نژاد با بیان‌اینکه رسانه‌ها نقش ارزنده‌ای در فرهنگ‌سازی جامعه دارند، گفت: رسانه‌ها برای تحقق سیاست‌های مربوط به حمایت از خانواده و جوانی جمعیت پای کار باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، «زهرا یعقوب‌نژاد» امروز(دوشنبه، ۳۱ مرداد) در آیین تجلیل از سازمان‌‎های مردم نهاد این شهرستان که در محل فرمانداری برگزار شد، اظهارکرد: سند تحول حوزه بانوان و خانواده مبتنی بر برنامه گام دوم انقلاب و نیز سند تحول دولت سیزدهم تنظیم شده است.

 

مدیرکل دفترامور زنان و خانواده استانداری گیلان با بیان‌اینکه در راستای اجرای هرچه بهتر سیاست‌های مربوط به حمایت از خانواده و جوانی جمعیت باید تعامل و همصدایی باشد، افزود: برای رسیدن به نتیجه مطلوب در این حوزه هم‌افزایی فعالان حوزه جمعیت و همکاری دستگاه‌های ذیربط ضرورت است.

 

وی با اشاره به اینکه در ۳۰ سال گذشته در کشور به رکورد سالمندی رسیده‌ایم، تصریح‌کرد: با مرور شاخص‌ها و تمام ساختارهای جمعیت‌شناسی در مباحث ازدواج، طلاق و نرخ باروری شاهد ارقام امیدوار کننده‌ای نیستیم و این مسئله خواه یا ناخواه به نوعی نگران کننده است.

 

یعقوب‌نژاد بر برخورد با دستگاه‌هایی که از قانون حمایت از جوانی جمعیت تمرد می‌کنند، تاکید کرد و گفت: در این خصوص نشست هایی در قالب کارگروه نظارت و ارزیابی با سازمان بازرسی و دادستانی استان برگزار شده و از فرمانداران شهرستان‌ها نیز انتظار داریم در این رابطه برخوردهای لازم را انجام دهند.

 

مدیرکل دفترامور زنان و خانواده استانداری گیلان با بیان‌اینکه نگاه‌ها باید پژوهش محور باشد بر ضرورت بهره‌مندی از ظرفیت تشکل‌های اجتماعی و سازمان‌های مردم نهاد، دانشگاه‌ها و مراکز علمی تاکید کرد و افزود: اعضای این گروه‌ها که اکثراً از جوانان دلسوز هستند می‌توانند در این چرخه به ما کمک کنند.

 

یعقوب نژاد با اشاره به اینکه رسانه‌ها نقش ارزنده‌ای در فرهنگ‌سازی جامعه دارند، اظهارکرد: رسانه‌ها نیز باید برای تحقق این سیاست‌ها پای کار باشند.

 

گفتنی است، در پایان این جلسه با اهدای لوح و جوایزی از فعالیت‌های سازمان های مردم نهاد فعال در بندر آستارا تجلیل شد.

کد خبر 1208134

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha