برنج از ۶۵ درصد از شالیزارهای آستارا برداشت شد

کارجویان با بیان‌اینکه برنج از ۶۵ درصد از شالیزارهای بندر آستارا برداشت شده است، گفت: پیش‌بینی شده در سال جاری ۱۶ هزار و ۷۰۰ تن شلتوک به ارزش ۸۵۳ میلیارد از شالیزارهای آستارا برداشت شود.

«ساسان کارجویان» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، اظهارکرد: در سال جاری تولید برنج در آستارا افزایش داشته است.

 

مدیر جهاد کشاورزی بندر آستارا با بیان‌اینکه پیش‌بینی شده امسال از سه هزار و ۲۰۰ هکتار سطح زیر کشت برنج در شهرستان ۱۶ هزار و ۷۰۰ تن شلتوک توسط ۳ هزار شالیکار به ارزش ۸۵۳ میلیارد تومان برداشت شود، افزود: این میزان برداشت برنج در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته افزایش ۱۰ درصدی را نشان می‌دهد.

 

وی با اشاره به اینکه از ۶۵ درصد شالیزارهای بندر آستارا برنج برداشت شده است، تصریح‌کرد: در سطح سه هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی آستارا برنج کاشت می‌شود که از ۲ هزار هکتار آن برنج برداشت شده است.

 

کارجویان به حمایت دولت از کشاورزان اشاره کرد و گفت: همچنان پشتیبان همه کشاورزان شهرستان در زمینه تولید محصولات مختلف همچون برنج هستیم و همه تلاش‌گران این حوزه، مورد حمایت دولت هستند.

 

مدیر جهاد کشاورزی بندر آستارا با قابل رقابت خواندن ارقام پرمحصول جدید با ارقام بومی، خاطرنشان‌کرد: با تحقیقات لازم ارقام پرمحصول جدید می‌توانند از نظر کیفیت و قیمت همانند ارقام بومی، نظیر برنج هاشمی رقابت کنند.

 

کد خبر 1208136

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha