لزوم بهره‌گیری از ظرفیت فضای مجازی جهت معرفی دستاوردهای دولت

سیفی بر بهره‌گیری از ظرفیت فضای مجازی جهت معرفی و ارائه دستاوردهای دولت و دستگاه‌ها در هفته دولت تاکید کرد و گفت: دستگاه‌ها آمادگی ارائه و انعکاس خدمات دولت در استان را داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، چهل‌وچهارمین جلسه شورای اطلاع‌رسانی دولت در خوزستان امروز (دوشنبه 31 مرداد) با موضوع برگزاری برنامه‌های گرامیداشت هفته دولت با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی مربوطه و اصحاب رسانه در سالن جلسات معاونت سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان برگزار شد.

 

«عبدالرضا سیفی» در این جلسه اظهار کرد: با توجه به اقدامات بسیار خوبی که از ابتدای تشکیل دولت در استان صورت گرفته و تاکید ویژه رئیس‌جمهور و وزرا در رفع مشکلات، شورای اطلاع‌رسانی دولت از دستگاه‌ها خواسته به صورت اقدامات دولت را به صورت کامل منعکس کنند.

 

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان افزود: این اقدامات در دو بخش انجام می‌گیرد یکی اقدامات کلان دولت و پروژه‌های شاخصی که به صورت ملی پیگیری شدند و اعتبارات زیادی داشتند و به نتیجه رسیده‌اند و دوم اقدامات خردی که در ابعاد کوچکتر در سطح شهرستان‌ها و بخش‌ها و روستاها و ... انجام شده است.

 

وی از روبط عمومی‌ها خواست اقدامات یک ساله دولت را به صورت کامل هم به استانداری و هم به افکار عمومی و مخاطبان منعکس و منتقل کنند و ادامه داد: خوزستان استانی بزرگ است که دولت پای کار استان ایستاده تا مشکلات را کاهش دهد و به سمت توسعه پیش رود.

 

سیفی با تاکید بر بهره‌گیری از فضای مجازی جهت معرفی و ارائه دستاوردهای دولت و دستگاه‌ها ابراز کرد: اگر بتوانیم از ظرفیت فضای مجازی جهت اطلاع‌رسانی خدمات دولت به خوبی استفاده کنیم علاوه بر استان در کل کشور هم تاثیر مثبت می‌گذارد و ما هم به دنبال انعکاس اخبار مثبت در سطح جامعه هستیم.

 

وی شعار محوری هفته دولت را «دولت مردم» بیان کرد و گفت: همچنین هر روز از هفته دولت به یک عنوان نامگذاری شده که (۲ شهریور) روز میثاق با ولایت، (۳ شهریور) فسادستیزی و عدالت، (۴ شهریور) تحول و خلاقیت، (۵ شهریور) خانواده و سلامت، (۶ شهریور) اخلاق و معنویت، (۷ شهریور) دانش و پیشرفت و (۸ شهریور) شجاعت و عقلانیت است که محور فعالیت‌ها نیز متناسب با این نامگذاری‌ها برنامه‌ریزی شده است.

 

 

در کنار بیان مشکلات، نقاط خدمات و دستاوردهای دولت نیز ارائه شود

«حجت‌الاسلام رضا کلاه‌کج» با بیان اینکه برنامه‌های هفته دولت از 29 مرداد آغاز شده و تا 11 شهریور ادامه دارد عنوان کرد: در این هفته باید خدمات دولت در بخش‌های مختلف برای جامعه منعکس شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اشاره به شرح وظایف ستادهای دستگاهی استانی و محلی و کارگروه رسانه افزود: تاکید بر مسئولیت‌پذیری دولت بر حل مشکلات کشور و حفظ و تقویت سرمایه‌های اجتماعی دولت از مهمترین سیاست‌هایی است که در این هفته باید به آن پرداخته شود.

 

وی بر پرهیز از ادبیات مایوس‌کننده و نگران‌کننده توسط رسانه‌ها و دستگاه‌ها تاکید کرد و ادامه داد: باید در کنار بیان مشکلات، نقاط مثبت و خدمات و دستاوردهای دولت نیز ارائه و از ادبیات امیدوارکننده استفاده شود.

 

حجت‌الاسلام کلاه‌کج با اشاره به لزوم برنامه ریزی جهت اجرای مصوبات ستاد مرکزی، استانی و محلی در هفته دولت تصریح کرد: تولید مستند، اینفوگرافی، موشن‌گرافی، تهیه کلیپ‌های جذاب و کوتاه، برگزاری نشست‌های خبری واحد یا مشترک با مدیران دستگاه‌های اجرایی، دیدار با خانواده شهدا، برگزاری نمایشگاه استان دستاوردهای دولت و ارائه میزان تحقق وعده‌ها و شعارها و گزارش‌های عملکرد یکساله، برگزاری تورهای بازدید نخبگان و خبرنگاران استانی از مهمترین طرح‌های دولت و پروژه‌های استانی و ... از جمله برنامه‌های کارگروه رسانه در هفته دولت است.

 

 

حهاد تبیین راه‌حل امیدآفرینی در جامعه

«حجت‌الاسلام مهدی اخوان‌صباغ» با بیان اینکه مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب بر امیدآفرینی تاکید دارند عنوان کرد: مقام معظم رهبری چند ماهی است که بر جهاد تبیین تاکید دارند و آن را راه‌حل امیدآفرینی رد جامعه می‌دانند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان با اشاره به اینکه در ارائه دستاوردهای دولت با ۲ مخاطب عام و خاص مواجه هستیم خاطر نشان کرد: برای مخاطب عام باید موضوع را بیان کنیم ولی برای مخاطب خاص باید در کنار بیان موضوع تبیان و اقناع‌سازی و جوسازی اتفاق بیفتد.

 

«مهدی طرفی» مدیر روابط عمومی استانداری خوزستان با بیان برنامه‌های استانداری در هفته دولت، از برگزاری نمایشگاه دستاوردهای دولت خبر داد و اذعان کرد: این نمایشگاه (۶ تا ۸ شهریور) در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی خوزستان برگزار و در کنار آن نیز نمایشگاه کالاهای اساسی برپا می‌شود.

 

در این جلسه «سیروس داودی» نماینده سازمان‌های مردم‌نهاد، «افتخار فرج» مدیر خانه مطبوعات خوزستان، «حجت‌الاسلام میلاد امینی موحد» مدیر روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی خوزستان، «اردشیر میدانی» معاون صدا و سیمای مرکز خوزستان، «امیر آهن‌جان» مدیر روابط عمومی شهرداری اهواز، «وهاب چراغی» رئیس اداره آموزش و مشارکت‌های عمومی فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان و «یونس سلیمانی» مسئول قرارگاه مجازی سپاه ولی‌عصر (عج) خوزستان به بیان نظرات، برنامه‌ها و ارائه راهکارهایی جهت هر چه بهتر برگزار کردن برنامه‌های هفته دولت پرداختند.

 

تقدیر از کارمندان نمونه، ایجاد روحیه امیدآفرینی با ارائه اخبار مثبت در استان و پرهیز از سیاه‌نمایی، استفاده از بیلبوردهای شهری و بین شهری جهت بیان خدمات دولت و دستگاه‌های اجرایی، برگزاری تورهای رسانه‌ای از پروژه‌های مهم استان و ... از جمله موضوعات مطرح شده در این نشست بود.

 

کد خبر 1208153

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha