انتقال تابلوهای مسیریاب برای ماسوله با بالگرد هلال احمر انجام شد

غلامی ثبت جهانی ماسوله را در حفاظت پایدار این شهرو توسعه گردشگری استان مهم دانست و از پرواز بالگرد هلال احمر به جهت انتقال تابلوهای مسیریاب به شهرک تاریخی ماسوله خبر داد و گفت: ارزیابی میدانی نمایندگان ایکوموس جهانی از ماسوله بزودی انجام می شود.

«سیاوش غلامی» در حاشیه بازدید از پایگاه های در حال احداث امداد و نجات استان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهار کرد: از پایگاه ناصرکیاده لاهیجان و پایگاه های در حال احداث پاشاکی، شالده و نصیر محله شفت بازدید و در جریان روند ساخت پایگاه های مذکور قرار گرفتیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان همچنین از پایش ۴۵۰ خانه هلال خبر داد و با بیان اینکه این پایش ها به جهت کیفی سازی خانه های هلال انجام می شود گفت: این پایش و ارزیابی همچنین به منظور آمادگی روستاها و مناطق حاشیه شهرها با هدف پاسخگویی و امدادرسانی سریع در حوادث و کیفی سازی آن ها، انجام می‌شود.

وی اذعان کرد: در این پایش که از ۱۵ تیر ماه سال جاری آغاز شده است، جمع‌آوری اطلاعات لازم در حوزه‌های مختلف آموزش‌های همگانی و امداد، جذب اعضای داوطلب، سازماندهی تیم‌های امدادی، فعالیت‌های محرومیت‌زدایی و بشردوستانه، طرح خطر پذیری، راه‌اندازی انبار و تجهیزات امدادی و... مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

غلامی در ادامه با ابراز خرسندی از اینکه ثبت جهانی ماسوله، نقش بسیار مهمی در حفاظت پایدار ماسوله و توسعه گردشگری استان خواهد داشت، از پرواز بالگرد هلال احمر به جهت انتقال تابلو های مسیریاب به شهرک تاریخی ماسوله خبر داد.

وی افزود: برابر با برنامه‌ ریزی‌های متداول، ارزیابی میدانی نمایندگان ایکوموس جهانی از ماسوله بزودی صورت خواهد گرفت.

غلامی، از «عباسی» استاندار، «کولیوند» رئیس جمعیت، «یعقوب سلیمانی» دبیرکل و «ولی پور» رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال جهت هماهنگی های لازم برای این پرواز قدردانی کرد و اظهار داشت: پیرو هماهنگی های صورت گرفته با سازمان امداد و نجات روز جاری بالگرد جمعیت هلال احمر با هدایت کاپیتان «عباس گودرزی» برای حمل تابلوهای مسیریاب و برخی مصالح ساختمانی به ماسوله اعزام شد.

گفتنی است، ماسوله با ۳۵۰ خانه تاریخی با قدمتی ۸۰۰ تا هزار ساله، رودخانه های جاری بر پهنه صخره سنگ ها، شالی و باغ های چای و معماری پلکانی گِلین منحصر به فرد در دل کوهستان با پنجره های چوبی و گلدان های شمعدانی رنگینش، سال ۱۳۵۴ با شماره ۱۰۹۰ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید و ثبت جهانی آن از سال ۱۳۹۰ در دستور کار قرار دارد.

کد خبر 1208166

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha