مساجد بهترین مکان برای فعالیت های قرآنی هستند/لزوم تحقق شعار «هر مسجد؛ یک پایگاه قرآنی»

رئیس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل بر گسترش و ترویج فعالیت های آموزشی و تبلیغی ترویجی قرآنی در مساجد تاکید کرد.

حجت الاسلام ابوالفضل مجیدی تبار در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آران و بیدگل با گرامیداشت فرا رسیدن روز جهانی مساجد گفت: مساجد بهترین مکان برای فعالیت های قرآنی هستند و گسترش و ترویج فعالیت های آموزشی و تبلیغی ترویجی قرآنی در مساجد ضروری است.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل افزود: فعالیت‌های مختلف و متنوّع قرآنی اعم از آموزش روخوانی و روانخوانی، تجوید، تفسیر، پژوهش‌های قرآنی و فعالیت های تبلیغی ترویجی، برپایی محافل و کرسی های تلاوت، مسابقات قرآنی و سایر برنامه ها در حوزه قرآنی می‌تواند با محوریت این اماكن مقدس انجام شود.

 

حجت الاسلام مجیدی تبار ادامه داد: بر اساس منویات مقام معظم رهبری و تاکید ایشان به عمل به آیه «اِنّما نُصِبَتِ المَساجِدُ لِلقُرآن؛ مساجد را برای قرآن بنا کرده‌اند»، هر مسجد باید به یک پایگاه قرآنی تبدیل شود و جوانان و نوجوانان به عرصه های قرآنی هر مسجد وارد شوند و به فراخور مخاطبان مسجد برای اقشار مختلف نونهال، نوجوان،جوان و افراد میانسال فعالیت های قرآنی ویژه ای طراحی و اجرا شود.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل با اشاره به اینکه حضور نمازگزاران در مساجد ظرفیت بسیار خوبی برای توسعه برنامه های قرآنی و بویژه آموزش عمومی قرآن کریم است، اظهار داشت: در این راستا افراد نقش آفرین و فعال در حوزه قرآنی می توانند در رونق بخشی و تحول آفرینی فعالیت های قرآنی مساجد نقش اثرگذاری داشته باشند.

 

مجیدی تبار با اشاره به کارکردهای متعدّد مساجد از صدر اسلام تصریح کرد: اینکه برخی مساجد عاری از پایگاه‌ های قرآنی باشند و تنها به برگزاری مناسبت‌ها و مراسم مذهبی و اقامه نماز جماعت منحصر شوند، صدمات و لطمات بسیاری با خود به همراه دارد.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل ادامه داد: در سال های اخیر خانه های قرآن شهری و روستایی از سوی سازمان تبلیغات اسلامی به مرکزیت برخی مساجد این شهرستان راه اندازی شده است و از برنامه های متنوع قرآنی مساجد استقبال و حمایت شده است؛ اما توسعه برنامه های قرآنی در مساجد مستلزم هم افزایی همه دستگاه ها و همکاری ائمه جماعات، فعالان قرآنی و هیئت امنای مساجد است.

 

خبرنگار: روح اله باقری

کد خبر 1208175

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha