نشست امنیتی برای بررسی آمادگی مراسم اربعین در عراق

فرماندهی حشد شعبی در بصره، نشست هماهنگی امنیتی را برای بررسی طرح امنیتی ویژه مراسم اربعین امام حسین(ع) برگزار کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الفرات نیوز، رسانه حشد شعبی در بیانیه ای اعلام کرد: «مهدی صالح عبدالواحد» فرمانده عملیات حشد شعبی در بصره ریاست نشست هماهنگی امنیتی را برای بررسی طرح امنیتی زیارت اربعین حسینی برعهده داشت. این نشست با حضور فرماندهان تیپ های حشد و مدیران دفاتر اجرایی،اطلاعاتی، نظارتی و پیشتیبانی درتشکل های حشد برگزار شد.

در این بیانیه آمده است: در این نشست طرح تامین حفاظت زائران عتبات مقدسه به صورت مفصل ارایه و بررسی شد.

 

براساس این بیانیه، در این نشست اقداماتی که برای تامین حفاظت از زائرانی که قرار است با پای پیاده از این استان عبور کنند،مورد بررسی قرار گرفت. این زائران از کشورهای اسلامی از راه ایران به همراه مردم استان بصره به سمت کربلای معلی حرکت می کنند تا مراسم میلیونی اربعین را برگزار کنند.

این بیانیه به شرکت کنندگان در مراسم اربعین تاکید کرد که با همه نهادهای دولتی و موکب های حسینی در زمینه های امنیتی، خدماتی، بهداشتی و لجستیکی هماهنگ باشند.

 

در همین حال، یک مسئول عراق در سازمان گذرگاه های مرزی گفت: گذرگاه های ویژه برای استقبال از زائران عرب و خارجی در اربعین مشخص شده است.

وی افزود: از زائران ایرانی از مرز شلمچه، الشیب و زرباطیه استقبال می شود. اما ورود عرب ها و خارجی ها از بندر صفوان و فرودگاه بین المللی انجام می شود.

کد خبر 1208334

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha