سیره اهل بیت الگوی امروز همه ما در مسیر زندگی است

حجت الاسلام هاشمی، گفت: سیره اهل بیت(ع) الگوی امروز همه ما در مسیر زندگی است و باید از سیره اهل بیت(ع) در زندگی فردی و اجتماعی الگو بگیریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خرم آباد، حجت الاسلام «هبت اله هاشمی»، امروز(1شهریور)، در برگزاری مراسم پرفیض زیارت عاشورا در حسینیه گلزار شهدای شهرستان خرم آباد با تسلیت شهادت امام زین العابدین(ع)، اظهارداشت: این روزها و شهادت ها کلاس درس است باید از سیره اهل بیت(ع) پیروی کنیم و آنان را الگو و سرمشق در مسیر زندگی خود قرار دهیم.

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان افزود: باید شجاعت امام زین العابدین(ع) در جامعه  اسلامی امروز در عرصه های مختلف از آن الگو بگیریم.

 

وی عنوان کرد: شهید مطهری شجاعت را به چند دسته حضور در میدان جنگ که از آن به عنوان شجاعت نظامی یاد می شود، شجاعت در رفتار، شجاعت اخلاقی و شجاعت در فرهنگ که شجاعت عقلی است، تقسیم کرده است که همه اینها در رفتار امام سجاد(ع) به عنوان الگو بودند.

 

حجت الاسلام هاشمی بیان کرد: امروز همه ما به شجاعت اخلاقی و شجاعت اجتماعی، شجاعت اقتصادی، شجاعت عقلی نیاز داریم و حضرت زینب(س) جهاد تبیین را در سایه این شجاعت عقلی پیاده کرد.

 

وی بیان کرد: از دیگر شجاعت ها که ما در این زمینه کم گذاشته ایم همان شجاعت علمی است، جوانان انقلابی باید به این شجاعت ها قوی باشند و از اهل بیت(ع) الگو بگیرند و در جامعه نقش آفرینی کنند.  

  

کد خبر 1208395

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha