«بن سلمان» و تبدیل عربستان به «دولت پلیسی»

یک مرکز بین المللی اعلام کرد که عربستان در دوران ولیعهدی «محمد بن سلمان» به یک دولت سرکوبگر و پلیسی تبدیل شده است، به طوری که این رفتار سرکوبگرانه آل سعود باعث شده تا منتقدان عربستان احساس امنیت نکند.

خبرگزاری شبستان، جهان اسلام: مرکز مطالعات بین المللی کوئینسی با انتشار مقاله تحلیلی نوشت: عربستان در دوران ولیعهدی «محمد بن سلمان» درسایه ممنوعیت ابراز عقیده و هرگونه مخالفت مسالمت آمیز به سمت یک دولت سرکوبگر حرکت کرده است.

این مرکز در مقاله خود آورده است: مدتهاست که این کشور توسط یک رژیم استبدادی اداره می شود، اما در چند سال گذشته، عربستان بیش از هرزمان دیگر به کشور پلیسی تبدیل شده است.

 

این مرکز اعلام کرد: مقامات عربستان، گفتار را جرم انگاری کردند و با مخالفان به گونه ای رفتار می کنند که گویی تروریسم ههستند و هیچ انتقاد یا واکنش جامعه را نمی پذیرند.

به گزارش این مرکز، حمله سرکوبگرانه بن سلمان از سالها پیش ادامه دارد، هزاران سعودی از همه اقشار جامعه دستگیر شدند و بیشتر منتقدان به دلایل واهی بازداشت شدند حتی حملات سرکوبگرانه اش خونین تر شده است.

 

در این مقاله آمده است: دیوان پادشاهی مسئول حمله جنون آمیز در اینترنت است. به طوری که با ارتش سایبری به تعقیب هرکسی که از سیاست دولت انتقاد می کنند، اقدام می کنند. همچنین از اینترنت به روایت جدیدی درباره ناسیونالسیم استبدادی منتشر کردند و هرکسی که از خط دولت خارج شود، به خیانت متهم می شود.

برهمین اساس، باوجود وعده های بن سلمان مبنی بر دوره از استفاده از مجازات اعدام، او بر افزایش چشمگیر تعداد اعدام ها از جمله اعدام دسته جمعی دهها زندانی نظارت داشت. تعدادی از آنها پس از محاکمه صوری، به اتهام واهی تروریسم محکوم شدند.

 

این مرکز اعلام کرد: عربستان نمی تواند شریک امنیتی قابل اعتمادی باشد، به خصوص هنگامی که با گفتار و سخن به عنوان تروریسم برخورد می کند و منتقدان صلح طلب را برای سال ها و دهه ها زندانی می کند. رفتار رژیم بن سلمان خودسرانه و زشت‌تر می شود.

این مقاله هشدار می دهد که دولت عربستان با حاکمیت بن سلمان به شکل جنون آمیز سرکوبگر شده است. مجازات های سخت اجرا می شود، حتی علیه معتدل تر و بی گناه ترین مخالفان. در جدیدترین نمونه می توان به حکم سلمی الشهاب، فعال عربستانی اشاره کرد که تنها به دلیل دنبال کردن و بازنشر توئیت فعالان دیگر در توئیتر محکوم شده است.

 

در این مقاله آمده است: آمریکا مدعی است که بایدن تعهداتی را از بن سلمان برای جلوگیری از بدرفتاری با مخالفان در آینده دریافت کرده است. اما حکم علیه سلمی الشهاب ثابت می کند که این تعهدات بی ارزش و دروغ است و وعده های سعودی به بایدن مضحک بوده است.

برهمین اساس، محکومیت یک زن بی گناه در زندان برای چندین دهه تنها برای استفاده از رسانه های اجتماعی، سرکوب وحشیانه ای دولت عربستان علیه ملت خود و استفاده مضحک از قانون مبارزه با تروریسم برای سرکوب هرگونه انتقاد از دولت را نشان می دهد.

 

این مرکز هشدار داد که حکم ناعادلانه علیه سلمی الشهاب، این دورغ را که بن سلمان یک اصلاح طلب است، آشکار کرد، به خصوص که او با اصلاح طلبان و منتقدان در رسانه های اجتماعی به مانند تروریست برخورد می کند.

وی ادامه داد: سلمی الشهاب تنها یکی از قربانیان این رژیم استبدادی دیجیتالی است که در حال گسترش است. به عنوان مثال، دکتر سلمان العوده، پس از نوشتن یک توئیت که تمایل خود را درباره صلح با قطر اعلام کرد، زندانی شد. وی از پنج سال پیش در زندان است.

 

برهمین اساس می توان گفت که عربستان با ابزار مختلف سایبری و غیرسایبری مخالفان و منتقدان خود را هدف قرار داده است تا مهر سکوت بردهان آنها بزند.

 

کد خبر 1208409

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha