برگزاری ۲۳۵ دوره مهارت آموزی در زندان‌ های فارس

ابراهیمی گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۲۳۵ دوره مهارت آموزی در زندان‌ های فارس برگزار شده است و مهارت آموزان علاوه بر دریافت گواهینامه معتبر از فنی و حرفه‌ ای پس از آزادی، تسهیلات قرض الحسنه نیز می توانند دریافت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «اسحاق ابراهیمی»، امروز (سه شنبه 1 شهریور) در مراسم اختتامیه مرحله استانی مسابقات آزاد مهارت زندانیان فارس گفت: ایجاد اشتغال، در پیشگیری از ارتکاب جرم، نقش اصولی و راهبردی دارد و برخورداری از مهارت و حرفه، موجب ایجاد زمینه اشتغال و متعاقب آن کاهش ارتکاب به جرم خواهد شد.

مدیرکل زندان ‌های فارس افزود: زمینه مهارت آموزی متناسب با نیاز بازار با توجه به سند تحول قضایی و سیاست های اصلاحی تربیتی سازمان زندان ها فراهم شده است و زندانیان به طور مستمر به مشارکت در دوره های حرفه آموزی تشویق می شوند تا پس از آزادی از زندان به عنوان فرد موثری در جامعه به ایفای نقش بپردازند.

وی اضافه کرد: برگزاری دوره های آموزشی کاربردی و متناسب با نیاز واقعی بازار در زندان ها و ارتقای کیفیت آموزش از اولویت های ماست و فعالیت در محیط واقعی کار از بهترین راه های ارتقای کیفیت آموزش و مهارت آموزی به معنی واقعی است.

ابراهیمی تاکید کرد: شناسایی زندانیان مستعد در رشته ها و حرفه های مختلف و پرورش آنها و تشویق زندانیان به مشارکت فعال در فرایندهای حرفه آموزی از برنامه های حوزه حرفه آموزی در زندان های استان فارس به شمار می رود.

وی ادامه داد: برخورداری از شغل موجب کاهش ارتکاب به جرم و اسیب های اجتماعی می شود و از ابتدای امسال سه هزار و 544 زندانی فارس در 235 دوره حرفه آموزی ثبت نام کرده اند که 7 نفر موفق به گواهینامه فنی و حرفه ای شده اند و زمینه اشتغال نشسته، کارگاهی و اعزام به کار برای پنج هزار و 390 نفر از زندانیان فراهم شده است.

ابراهیمی گفت: مسابقات مهارت با هدف استعدادیابی زندانیان در حرفه‌ های مختلف و ایجاد زمینه اشتغال زندانیان برگزار شده است و در این مسابقه ۸۳ مهارت آموز در رشته ‌های خیاطی، چرم دوزی، معرق کاری و آرایشگری رقابت کرده اند و از ابتدای امسال تاکنون ۲۳۵ دوره مهارت آموزی در زندان‌ های فارس برگزار شده است و مهارت آموزان علاوه بر دریافت گواهینامه معتبر از فنی و حرفه‌ ای پس از آزادی، تسهیلات قرض الحسنه نیز می توانند دریافت کنند.

وی اعلام کرد: این مسابقات در مرحله شهرستانی و استانی در حرفه های خیاطی زنانه و مردانه، آرایش و پیرایش مردانه، معرق کاری، چرم دوزی و برق ساختمان برگزار شده و ۱۴۰ نفر از زندانیان در فارس در این مسابقات شرکت کردند که ۸۵ نفر به مرحله استانی راه یافته اند.

کد خبر 1208487

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha