مبانی و معارف دینی از مهمترین موضوعات نیازمند تبیین محسوب می شوند

زارع مهذبیه گفت: مبانی و معارف دینی از مهمترین موضوعات نیازمند تبیین محسوب می شوند و در خصوص اصول اساسی انقلاب اسلامی، اندیشه مقاومت، دستاوردهای انقلاب، باور و امید به آینده انقلاب، بیان واقعیت‌ه ا و ... اگر واقعیت ‌ها را نگوییم، دشمن آنها را آن ‌گون

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «صادق زارع مهذبیه»، امروز (سه شنبه 1 شهریور) با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در خصوص رسالت روشنگری و جهاد تبیین در جمع خبرنگاران گفت: دانشجویان و جوانان در جهاد تبیین نقش موثری م یتوانند ایفا کنند و بسیاری از حقایق باید تبیین شوند.

معاون سیاسی سپاه ناحیه «ثارالله (ع)» شیراز افزود: دچار ابهام نگه ‌داشتن افکار و رها کردن اذهان مردم و به ‌خصوص جوانان خواسته دشمن است و جهاد تبیین می تواند توطئه دشمن را خنثی کند و وظیفه تمامی ما روشنگری در جامعه است.

وی اضافه کرد: امروز میدان برای انتشار افکار باز است و با نشر افکار درست و پاسخ به اشکالات و ابهام ‌آفرینی ‌ها می توانیم در مسیر جهاد تبیین حرکت کنیم.

زارع مهذبیه تاکید کرد: جوانان ما امروز مجهز به فکر، عقلانیت و آگاهی‌ های فراوانی هستند و می توانند به طور موثر در عرصه جهاد تبیین تلاش کنند و تبیین به معنای بی ‌تفاوت نبودن انسان نسبت به ذهنی است که به کمک نیاز دارد و باید تعلیم ببیند.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری (مدظله العالی) همواره قشر نخبگان و طلاب و دانشجویان را به تبیین فراخوانده اند و امروز تمام مردم جامعه را به این عرصه دعوت کرده اند و تمامی ما نباید نسبت به شرایط کنونی جامعه و جهان بی ‌تفاوت باشیم.

زارع مهذبیه تصریح کرد: اگر ما حقایق جامعه خود و انقلاب را روایت نکنیم، دشمن با دسیسه خود به روایت آن می پردازد و مهمترین عنصر جهاد به معنای اسلامی و قرآنی، تقابل با دشمن است هر کاری که در تقابل با دشمن و فی سبیل الله باشد، جهاد است و هدف گیری در مقابل دشمن در عرصه های مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و ... جهاد است.

وی ادامه داد: جهاد تبیین، مهمترین عرصه جهاد است زیرا دشمن با هزاران دستگاه رسانه ‌ای و خبری دست به جنگ روانی زده است تا با وارونه جلوه دادن واقعیت‌ ها، رابطه مومنانه مؤمنین را قطع کند که باید با تبیین و روشنگری، حقایق را باید بیان کرد.

زارع مهذبیه  گفت: اکنون در حال یک نبرد فرهنگی و یک نبرد جنگ نرم هستیم و به ما با ابزارهای پیشرفته و بسیار نو و با توانایی بسیار بالا، تهاجم شده است و باید با هویت و فرهنگ و اخلاق خود در مقابل این حمله به دفاع بپردازیم.

وی با اشاره به الزامات جهاد تبیین عنوان کرد: ایمان، تقوا و توکل بر خدا از اصول اساسی تبیین و روشنگری است و در مسیر جهاد تبیین و رسالت روشنگری باید مراقب باشیم که گرفتار خرافات و شایعات نشویم و باید مصلحت‌ اندیشی‌ های راحت‌ طلبانه را رها کنیم.

معاون سیاسی سپاه ناحیه «ثارالله (ع)» شیراز ادامه داد: در حوزه جهاد تبیین باید موقعیت ‌شناس بود زیرا دیر اقدام کردن و عدم موقعیت‌ شناسی، موجب بروز خسارات جبران ناپذیری در جامعه خواهد شد و محبت نیز در تبیین مهم است زیرا در بسیاری مواقع با محبت می‌ توان مخاطب را اقناع کرد.

وی گفت: مبانی و معارف دینی از مهمترین موضوعات نیازمند تبیین محسوب می شوند و در خصوص اصول اساسی انقلاب اسلامی، اندیشه مقاومت، دستاوردهای انقلاب، باور و امید به آینده انقلاب، بیان واقعیت‌ه ا و ... اگر واقعیت ‌ها را نگوییم، دشمن آنها را آن ‌گونه که خودش بخواهد، روایت می ‌کند.

زارع مهذبیه تاکید کرد: جهاد تبیین یعنی نسبت به ذهن غبارآلوده اطرافیانمان بی‌ تفاوت نباشیم و در فضای مجازی یک نفر شاید فقط چهار دنبال، یک نفر صدها و هزاران دنبال کننده داشته باشد که در این فضا می تواند در حوزه جهاد تبیین به انجام وظیفه بپردازد.

کد خبر 1208501

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha